۹/۲۶/۱۳۹۴

در ترکیه 24 میلیتان حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) به هلاکت رسید

طی عملیات ضدتروریستی نیروهای نظامی ترکیه که در مناطق شیرناک، جیزره، دیاربکیر و ... در جریان می باشد طی دو روز 24 میلیتان عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به هلاکت رسیده است.
بنا به آمار رسمی اعلام شده از سوی ارتش ترکیه 6 سرباز ترکیه نیز طی درگیری با میلیتانهای حزب کارگران کردستان به صورت جزئی دچار جراحت گردیده‌اند.
2 مدرسه به آتش کشیده شد
اعضاء حزب کارگران کوردستان که ورژن سکولار دولت اسلامی یا "داعش"‌اند 2 مدرسه راهنمائی را در شهر جیزره ترکیه به آتش کشیدند، در عین حال ماشین‌های آتش‌نشانی که برای خاموش کردن مدارس به منطقه اعزام شده بودند نیز همگی توسط پ‌ک‌ک به آتش کشیده شد. بسیاری از خانه‌ها به سبب کاربرد سلاح‌هائی همچون آرپی‌چی توسط میلیتانهای پ‌ک‌ک دچار تخریبات متعددی گشته‌اند.
کشتار شهروندان بی‌دفاع
در تصاویر جدید منتشر شده توسط دوربینهای شهری مشخص گردیده که میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان اقدام به گشودن آتش به سوی غیرنظامیان نموده‌اند که متاسفانه در این اقدام تروریستی دختر 15 ساله‌ای فوت نموده است(ویدئو را می توان از لینک منبع اول مشاهده نمود).   
بنا به گفته وزیر کشور ترکیه طی عملیات ضدتروریستی 2 روز گذشته بیش از2.240 سلاح که بیش از 862 سلاح دوربرد و سنگین بوده‌اند توسط نیروهای نظامی ترکیه کشف و ضبط شده‌اند. در عین حال 10 تن مواد منفجره و 10 هزار مولوتوف کوکتل نیز کشف گردیده است. 
عدم وجود دولت در عراق و سوریه سبب شده سازمان تروریستی همچون حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک در این دو جغرافیا به راحتی به انواع سلاح و مواد منفجره دسترسی آسان داشته باشد به طوریکه اکنون در هر کدام از عملیاتهای تروریستی این سازمان مخوف کردی بالغ بر 1 تن مواد منفجره بکار می برد، در حالیکه طی 30 سال تجربه عملیاتهای تروریستی این سازمان دسترسی به این حجم از مواد منفجره و سلاح های سنگین برای این سازمان افراطی کوردی غیرممکن بود. گرچه بسیاری از تحلیل گران علاوه بر مورد یاد شده تجهیز پ‌ک‌ک از سوی روسیه، عراق، سوریه و دیگر کشورهای هم‌مرز ترکیه را یکی از عمده عوامل افزایش خشونت توسط این سازمان معرفی میکنند. حزب کارگران کردستان طی 5 سال گذشته بارها دست به عملیاتهای انتحاری زده که در تاریخ سراسر خونین این سازمان دیده نشده است.     
منابع ترجمه:
http://tinyurl.com/p8celh4 
روزنامه حریت چاپ ترکیه:
http://tinyurl.com/jcel7xs

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر