۱/۱۰/۱۳۹۱

گسیل 2 هزار تروریست حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به کوههای سوریه

بر اساس گفته های صالح بدرالدین سیاست مدار کرد سوریه ای بشار اسد بیش از 2 هزار میلیتان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) را در منطقه آفرین و در کوههای قورمن جای داده است.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در بازی که برای بشار اسد و کوردهای سوریه انجام می دهد در جدیدترین اقدام خود به جای گیری در چندین منطقه، کمپ و شهر سوریه ای نزدیک به ترکیه نموده است. تمامی میلیتانهای حزب کارگران کوردستانی که در سوریه جای گرفته اند به گفته بسیاری از منابع منطقه و جهانی تماماً مسلح بوده و به کنترل عبور و مرور شهرهای مرزی ترکیه – سوریه می پردازند. 
از دیگر سو تروریست های حزب کارگران کردستان (PKK) برای عدم پیوستن منطقه کردنشین سوریه به حرکت اعتراضی مردم سوریه دست به هر عملی زده و می زنند. صالح بدرالدین سیاست مدار کورد سوریه ای طی مصاحبه ای که با سایت Avestakurd داشته است پرده از سیاست های حمایتی بشار اسد از حزب کارگران کوردستان و عکس العمل پ.ک.ک داشته است. وی در عین حال یکی از اعضای برجسته گروه مخالفین سوریه می باشد.
بنا به گفته های این سیاست مدار کرد بسیاری از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در عملیات های مختلفی که بر علیه معترضین سوری انجام می شود مورد استفاده واقع می شوند، در دیگر سو پ.ک.ک حرکتهای اعتراضی که از سوی بعضی از سیاسیون کرد سوریه ای انجام می گیرد را به شدیدترین وجه ممکن پاسخ می دهد و اجازه عمل به غیر از زیرمجموعه خویش را به گروه و یا عضو آزاد سیاسی نمی دهد. در عوض نیز بشار اسد آزادی های فردی و اجتماعی به ائتنیک کرد ساکن ترکیه اعمم از حقوق شهروندی، حقوق زبانی و ... اعظا می کند.
به گفته صالح بدرالدین بشار اسد و حزب بعث تا سال 1991 یکی از حامیان حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه بود و علت این امر نیز رابطه شکر آب و با دولت ترکیه و استفاده ابزاری از کردهای افراطی و رادیکال بیان می شد. ولی پس از اوضاع سیاسی که مابین ترکیه و سوریه بوجود امد مدت 10 سالی از آن تاریخ می باشد که بشار اسد به طور آشکارا هم که شده حمایتی از حزب کارگران کوردستان نمی کرد تا اینکه اوضاع داخلی در سوریه پس از نوشتن شعارهائی توسط دانشجویان سوری در دانشگاه و کشیدن ناخن های انها صورت گرفت و ترکیه نیز جزء اولین کشورهائی بود که از خواست های به حق معترضین سوریه ای حمایت لازم را کرده است. این حمایت ترکیه از خواست های به حق معترضین سوریه ای دوباره سبب فعال شدن حمایت بی چون و چرای حکومت بشار اسد و رژیم بعث سوریه از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان شده است، به طوریکه بنا به گفته های بسیاری از معترضین داخلی و خارجی سوریه بیشتر میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان ارتباط نزدیکی با سازمان اطلاعات سوریه (المخابرات) داشته و دارند. 
بر اساس گفته های صالح بدرالدین مسعود بارزانی در طی ماههای گذشته برای میانجیگری مابین حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) و حکومت بعث و بشار اسد مذاکراتی داشته است که در این مذاکرات بحث ها حول حقوق کردهای سوریه، روابط پ.ک.ک بشار اسد و ... بوده است.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/cd7gdrz

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر