۱/۱۲/۱۳۹۵

حمله تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک): 6 کشته، 23 زخمی

طی حمله تروریستی که در نزدیکی اتوگار شهر دیاربکیر به وقوع پیوسته 6 پلیس کشته شده و 23 نفر نیز زخمی شده‌اند که 14 نفر غیرنظامی و شهروند ترکیه می‌باشند.
حمله تروریستی یاد شده مابین راه شانلی‌اورفا و آپارتمانهای حامارات و کؤک‌کۇرشاغی با استفاده از ماشینی سفید رنگی حامل بمب اتفاق افتاده است.
اخبار اولیه حاکی از آن هست که حال 3 تن پلیس‌هائی که در حادثه تروریستی مذکور زخمی شده‌اند وخیم گزارش شده است. 
با توجه به نوع حمله تروریستی انتحاری که نیروهای نظامی ترکیه را مورد هدف قرار داده می‌توان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) را جزء مظنوین اصلی این حمله انتحاری مد نظر قرار داد. پس از ظهور دولت اسلامی(داعش) حزب کارگران کوردستان بر تعداد حملات انتحاری خود در ترکیه افزوده و تاکنون تلفات غیرنظامی زیادی از جمله زنان و کودکان را نیز مورد هدف قرار داده است، گرچه مسئولیت بیشتر حملاتی که سبب کشته شدن غیرنظامیان گردیده به زیرشاخه‌ شاهین‌های آزاد کردستان(تاک) حواله گردیده است.  ظهور داعش سبب ایجاد فرصتی عالی برای انواع سازمان‌های تروریستی همچون حزب کارگران گردیده تا با یادگیری ترفندهائی که در دولت اسلامی بکار بسته می‌شود خود را در قالب دولتی بر مردم منطقه تحمیل نمایند. پاک‌سازیهای ائتنیکی وسیعی که در عراق و سوریه از سوی نیروهای مسلح کرد صورت گرفته دقیقا سرآغاز پروسه یاد شده می باشد.   
حزب کارگران کردستان 1 نوجوان 17 ساله را به قتل رساند
بایرام تاتار 17 ساله در شهر شیرناک ترکیه تنها به سبب اینکه پدرش جزء نگهبانان مبارزه با ترور می‌باشد توسط میلیتان‌های حزب کارگران کوردستان به قتل رسید. در کشتار بایرام تاتار که با استفاده از اسلحه‌های دوربرد صورت گرفته 1 نفر از همراهان وی نیز دچار جراحت گردیده است. حزب کارگران کوردستان اغلب اوقات از شیوه مشابهی برای ترساندن و ایجاد رعب و وحشت در میان انسانهائی که از وی طبعیت نمی‌کنند بهره می برد.
 منابع ترجمه:
http://tinyurl.com/z3qu8go  
http://tinyurl.com/jlbefev 
http://tinyurl.com/ztkx2db 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر