۱۱/۰۴/۱۳۹۶

حمله خمپاره‌ای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ) به مسجدی در ترکیه

پس از آغاز عملیات آزادسازی عفرین از اشغال ی‌پ‌گ توسط ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه، شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) اقدام به حملات خمپاره‌ای به سمت شهرهای مرزی ترکیه نموده است که متاسفانه تاکنون سبب کشته شدن چندین شهروند غیرنظامی ترکیه‌ای شده است. امروز نیز پرتاب خمپاره از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی ی‌پ‌گ به شهر کیلیس ترکیه ب مسجدی اصابت کرد که متاسفانه سبب کشته شدن 2 شهروند غیرنظامی ترکیه گشت.
کرنولوژی عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون در روز پنجم:
در ساعت 20:30 چندین خمپاره به شهر کیلیس برخورد کرد که سبب کشته شدن 2 شهروند غیرنظامی و زخمی شدن11 شهروند غیرنظامی ترکیه شد.
در ساعت 19:15 جنگنده‌های ترکیه ترکیه 27 هدف را در عفرین سوریه با موفقیت انهدام نمودند. در بمباران عفرین 27 فروند هواپیمای اف16 بکار برده شد.
در ساعت 12:30 هزاران میلیتان خارجی موجود در عفرین که زیر چتر نیروهای دمکراتیک سوریه که ستون فقراتش را میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) تشکیل می دهند و از سوی آمریکا سازماندهی و به انواع سلاح‌های سنگین تجهیز شده‌اند، از آغاز نبرد با ارتش آزاد سوریه و نیروهای نظامی ترکیه در عفرین به صورت رسمی طی بیانیه‌ای خبر دادند. ردور خلیل به عنوان سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه طی مصاحبه‌ای با روییترز مدعی شد که هزاران میلیتان آمریکایی، آلمانی، انگلیسی و .. که در رقه در برابر دولت اسلامی(داعش) به مبارزه می پرداختند برای نبرد با نیروهای ارتش آزاد سوریه و ارتش ترکیه به عفرین منتقل شده‌اند. 
در ساعت 12:25 منطقه بسنلی در عفرین سوریه مورد بمباران واقع شد.  
 منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y7ob6sud  
8 میلیتان شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) به هلاکت رسید
بر اساس اعلامیه ارتش ترکیه، 8 میلیتان عضو شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ) که قصد ورود به عفرین سوریه را داشتند به هلاکت رسیدند. دیشب میلیتانهای ی‌پ‌گ با هدف ورود مخفیانه به عفرین در پی ضربه زدن از داخل به نیروهای ارتش آزاد سوریه و نظامیان ترکیه را داشتند که خوشبختانه با دوربینهای دید در شب مورد هدف نیروهای نظامی ارتش آزاد سوریه واقع شده و به هلاکت رسیدند.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y7wpnaf7
حمله سمپاتیزانهای حزب کارگران کوردستان(پ‌ک‌ک) در آلمان به مسجد
گروهی از سمپاتیزانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) در شهر فرانکفورت آلمان اقدام به حمله به مسجدی که وابسته به ترکیه بود اقدام به نوشتن تهدیدات در درب ورودی و دیوارهای مسجد نمودند. حمله سمپاتیزانهای حزب کارگران کردستان به مکانهای مقدس یادآور تخریب مساجد و بناهای تاریخی و مقدس از سوی برادر تنی پ‌ک‌ک، یعنی داعش(دولت اسلامی) در ماههای پیش میباشد.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/ycfejzer  
کاربرد سلاح‌های ملی ترکیه در مبارزه با تروریسم
ارتش ترکیه برای اولین بار از هلی‌کوپترهای ملی آتاک T-129 در مبارزه با ترور و تروریسم در عفرین سوریه استفاده می کند. هلیکوپترهای آتاک T-129 مجهز به موشکهای لیزری می باشند که در انهدام هدف از دقت بالایی برخوردارند. در دیگر سو از موشکهای ملی Cirit نیز در انهدام اهداف مورد نظر در عفرین سوریه استفاده می شود.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/ycycrkye

۱۱/۰۳/۱۳۹۶

هلاکت 260 میلیتان شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان در عفرین سوریه

بر اساس اطلاعیه رسمی ارتش ترکیه، از آغاز عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون که بر علیه میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ) در عفرین سوریه صورت پذیرفته است؛ ارتش ترکیه تاکنون موفق به هلاکت 260 تروریست شده است.
نیروهای مسلح ترکیه با بیان اینکه عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون با هدف بسط امنیت و آرامش در عفرین سوریه، آزادسازی مناطق اشغال شده از سوی شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان و پاک‌سازی منطقه از زیست هر گونه گروه و سازمان تروریستی صورت گرفته، در چهارمین روز عملیات شاخه زیتون از هلاکت بیش از 260 تروریست عضو سازمانهای حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)، حزب اتحاد به اصطلاح دمکراتیک(ی‌پ‌گ)، دولت اسلامی(داعش) و حزب کنگره جوامع کردستان(‌ک‌ج‌ک) خبر داده است.
ارتش ترکیه تاکید کرده است که عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون بر اساس بند 51 بیانیه سازمان ملل در رابطه با حق دفاع مشروط صورت پذیرفته است. در بخش دیگری از بیانیه ارتش ترکیه از حساسیت تمامی نیروهای نظامی ترکیه برای عدم صدمه دیدن شهروندان غیرنظامی موجود در عفرین سخن گفته شده است.
ارگانهای نظامی ترکیه از پیشرفت عملیات ضدتررویستی شاخه زیتون بر اساس برنامه‌ریزیهای صورت پذیرفته نیز خبر داده‌اند. 
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y8cd8pbq
مناطق سبز رنگی که در تصویر با فلش مشخص شده‌اند، جزء مناطق آزاد شده از اشغال شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) و مناطق عملیات ضدتروریستی‌اند.

۱۱/۰۲/۱۳۹۶

ارتش ترکیه جبهه جدیدی را بر علیه ی‌پ‌گ گشود

ارتش ترکیه در سومین روز عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون جبهه جدیدی را برای مبارزه با شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) از سمت شرقی عفرین گشود.  ساعاتی پیش نیروهای ارتش آزاد سوریه با حمایت لوجستیک نیروهای نظامی ترکیه از اعزاز به سمت عفرین حرکت نظامی را آغاز نمودند. 
در سومین روز عملیات ضدتروریستی شاخه زیتون، نیروهای نظامی ترکیه‌ و ارتش آزاد سوریه موفق به آزادسازی چندین منطقه از اشغال میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان(ی‌پ‌گ) و پاک‌سازی 7.5 کیلومتر از مرز ترکیه تا عفرین شده‌اند. عملیات شاخه زیتون سریعتر از برنامه‌ریزی که انجام شده بود در حال آزادسازی مناطق اشغالی می باشد به طوریکه آزادسازی 7.5 کیلومتر در 4 روز پیش‌بینی شده بود که خوشبختانه نیروهای نظامی ترکیه در سومین روز موفق به آزادسازی و پاک‌سازی این حجم شده‌اند. 
حمله تروریستی ی‌پ‌گ بر کمپ‌های ارتش آزاد سوریه
در ساعت 14:25 امروز چندین راکت از سوی عفرین و توسط میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان به سمت شهر مرزی ختای ترکیه پرتاب شده که چندین راکت به کمپ نیروهای ارتش آزاد سوریه اصابت نموده که، آمارهای رسمی حاکی از مرگ 2 نفر و زخمی شدن 12 نفر دیگر می باشد. در ساعت 14:08 نیز 2 راکت از همان منطقه به سمت ختای ترکیه پرتاب شد که متاسفانه منجربه کشته شدن1 شهروند غیرنظامی ترکیه شد.
بر اساس اخبار سایت اسپوتنیک روسی درگیریهای وسیعی میان ارتش آزاد سوریه و میلیتانهای سازمان تروریستی ی‌پ‌گ در اعزاز به ساعت 07:50 محلی روی داده است. در روز سوم عملیلات ضدتررویستی شاخه زیتون نیز بارها از مرزهای ترکیه شاهد توپ‌باران مناطق اشغال شده بودیم. 
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y7ab7jzv
ی‌پ‌گ اعضاء داعش را با هدف مبارزه با ترکیه آزاد کرد
بر اساس اخبارسایت روزنامه حریت ترکیه میلیتانهای شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ)اقدام به آزاد نمودن اسراء داعشی که در زندانهای عفرین بود را به جهت مبارزه در مقابل نیروهای نظامی ترکیه و ارتش آزاد سوریه کرده‌اند. میلیتانهای ی‌پ‌گ با در دست داشتن خانواده‌های بعضی از داعشی‌ها، از آنها به عنوان شانتاژ به سبب اهداف ذکر شده استفاده نموده‌اند.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/y7crkkuj
ارتش آزاد سوریه موفق به کنترل کوه استراتژیک بورسیا شد
ساعاتی پیش که ارتش آزاد سوریه با حمایت توپخانه‌ای ترکیه جبهه جدیدی را در اعزاز به سمت عفرین گشوده بود، دقایقی پیش خبر آزادسازی یک نقطه استراتژیک را منتشر نمود. کوه بورسیا به همراه 3 روستا از اشغال شاخه‌ای سوریه‌ای حزب کارگران کوردستان(ی‌پ‌گ) آزاد و تحت کنترل ارتش آزاد سوریه درآمد. تاکنون 11 روستا توسط نیروهای ارتش آزاد سوریه آزاد شده‌اند.
منبع ترجمه خبر:
https://tinyurl.com/ybql7mrl