۱۰/۱۴/۱۳۹۴

حزب کارگران کردستان 1 شهروند زن ترکیه را کشت

کاربرد سلاح سنگین راکت توسط سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان برای مقابله با عملیاتهای ضدتروریستی ارتش ترکیه سبب کشته شدن 1 شهروند ترکیه شد.
راکتی که از سوی میلیتانهای حزب کارگران کوردستان به اشتباه به سمت منزلی مسکونی پرتاب شده بود سبب کشته شدن یک شهروند ترکیه‌ای در شهر سور شد. ملک آلپایدین شهروند 38 ساله دارای 3 فرزند بود، خانه وی در طبقه دوم یک آپارتمان 3 طبقه جای داشت. راکت پرتابی از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به سر وی اثابت نمود و یکی از اهالی خانه نیز در این حادثه تررویستی دچار جراحت شد. یادآ‌ور شویم پ‌ک‌ک با کاربرد انواع سلاح سنگین نظیر آرپی‌جی و راکت‌اندازها سبب مرگ شهروندان و غیرنظامیان شده، نیروهای نظامی ترکیه طبیعتا از چنین سلاح‌های سنگینی در داخل شهرها استفاده نمی‌کنند.   
هلاکت 10 میلیتان حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک
بر اساس آخرین اطلاعیه ستاد ارتش ترکیه طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای ترکیه در شهرها و مناطق جیزره، سیلوپی و شیرناک 10 میلیتان عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به هلاکت رسیده‌اند.
ت‌س‌کا(نیروهای مسلح ترکیه) در بیانیه منتشر شده اظهار نموده 8 تروریست در شهر جیزره و 2 تروریست دیگر در شهر سیلوپی به هلاکت رسیده‌اند در عین حال طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای مسلح ترکیه در منطقه جیزره تاکنون 195 میلیتان و در منظقه سیلوپی تاکنون 30 میلیتان عضو حزب کارگران کردستان به هلاکت رسیده‌اند.
ده‌ها تن انواع مواد منفجره و سلاح
طی عملیاتهای ضدترویستی ارگانهای نظامی ترکیه تاکنون دهها تن انواع مواد منفجره کشف گردیده است، برای مثال در شهر سیلوپی 1 تن آمونیوم نیترات که سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در ساختن انواع بمبهای دست‌ساز بهره می برد کشف و ضبط گردیده است. 
منابع ترجمه :
http://tinyurl.com/gngmuo2 
http://tinyurl.com/pndc8os

۱۰/۱۲/۱۳۹۴

هلاکت 261 میلیتان حزب کارگران کردستان طی 2 ماه

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی رئیس ستاد ارتش ترکیه طی 2 ماه گذشته نیروهای نظامی موفق به هلاکت 261 میلیتان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان یا پ‌ک‌ک شده‌اند.
آمارهای حاکی از هلاکت 179 میلیتان حزب کارگران کردستان در شیرناک و جیزره، 27 میلیتان در سیلوپی و 55 میلیتان در دیاربکیر و سور طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای نظامی ترکیه طی روزهای گذشته می باشد.
روز جمعه و طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای نظامی ترکیه 3 میلیتان حزب کارگران کوردستان به هلاکت رسیده و 3 تروریست دیگر عضو این سازمان تسلیم نیروهای ترکیه شده‌اند. 
همکاری حزب کارگران کردستان با دولت اسلامی
شاخه سوریه‌ای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان که با نام ه‌پ‌گ در سوریه به فعالیت می پردازد پس از تحولات میدانی ماه‌های گذشته در سوریه در کنار نیروهای بشار اسد، حزب الله لبنان،ایران و روسیه قرار گرفته است. بر همین اساس شاخه سوریه‌ای حزب کارگران کردستان پس از توافق نانوشته برای ایجاد خط حائلی که تمامی نقاط مرزی ترکیه را در برگیرد و راهی به سوری دریا داشته باشد در حال پاک‌سازی‌های ائتنیکی وسیعی در مناطق مرزی که در هیچ برهه‌از تاریخ ارتباط نزدیک و دوری با "کردستان" نداشته‌اند مشغول می باشد، گزارشات روزهای گذشته انستیتوی Janes IHS نیز که حاکی از گسترش 186 درصدی قلمرو تحت حاکمیت گروه‌های مسلح کرد در سوریه بود نیز دلیلی بر اعدای یاد شده می باشد.
ولی مسئله بدینجا ختم نگردیده و شاخه سوریه‌ای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان با حمله به مناطق تحت کنترل مخالفان بشار اسد(نه مناطق تحت کنترل داعش یا دولت اسلامی) سعی در افزودن به قلمرو تحت حاکمیت خود و کمک به بشار اسد در جهت تضعیف مخالفان وی را به پیش می برد. ساقط نمودن هواپیمای سوخوی روسیه توسط ترکیه نیز سبب استفاده ابزاری هر چه بیشتر از این سازمان تروریستی از سوی روسیه و دیگر کشورهای هم‌مرز ترکیه به عنوان اهرم فشار بر سیاستهای ترکیه رد سوریه گردیده است.         
منابع ترجمه خبر:
بخش ترکی سایت الجزیره 
http://tinyurl.com/jem9g7e
تی‌آر‌تی:
http://tinyurl.com/z7ds3lb

۱۰/۰۸/۱۳۹۴

تجهیز حزب کارگران کردستان توسط دولت مرکزی عراق

بر اساس گفته‌های یکی از اعضای پارلمان عراق با خبرگزاری کردی راداو طی روزهای گذشته هئیتی از اعضای بلندپایه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان سفری به بغداد داشته و در این سفر مخفی با مسئولین حکومت مرکزی عراق و همچنین کادرهای نظامی نیروهای شیعه شبه‌نظامی یا حشد شعبی(همانند بسیج در ایران) دیداری داشته‌اند. 
 شهوان عبدالله که خود عضو ک‌د‌پ(حزب دمکرات کردستان) میباشد علت اتخاذ تصمیم یاد شده را از سوی دولت مرکزی عراق انتقام‌گیری از ترکیه  به سبب گسیل نیروهای نظامی ترکیه به کمپ باشیکای عراق معرفی می کند. بنا به سخنان وی هدف حکومت مرکزی عراق از مسلح نمودن سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک جهت مقابله با ترکیه و حکومت کردستان عراق می باشد.
هدف دیگر حکومت مرکزی عراق از تجهیز و مسلح نمودن حزب کارگران کردستان بهره‌گیری از حزب کارگران کوردستان به عنوان آکتور بازی در مناطقی همچون شنگال بر علیه حزب دمکرات کردستان عراق بیان شده است. 
نگاه بغداد به حزب کارگران کردستان دچار تحول شد
عبدالله زباری از حزب اتحادیه میهنی کردستان ضمن عدم رد دیدار مخفیانه یاد شده سخن از دیدار و نزدیکی دولت مرکزی عراق و حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) به میان می آورد. بر اساس سخنان وی مسلح نمودن حزب کارگران کوردستان توسط دولت مرکزی بر لیه کردها خواهد بود.  
استفاده ابزاری از تروریسم الخصوص سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در منطقه بر علیه دیگر دولت و ملت‌ها سرانجام با گسیل این همه سلاح به منطقه سبب تحقق پاک‌سازیهای ائتنیکی وسیعی از سوی این سازمان مخوف کردی در سالهای پیش رو خواهد شد. زیرا سالهاست که شاهد برنامه‌ریزی و پروپاگاندای وسیع جهت ایجاد کردستان بزرگ که دربرگیرنده مناطق وسیع غیرکردنشین الخصوص ترک‌نشین غرب آزربایجان را از سوی ارگانهای تبلیغاتی و برنامه‌ سازمانی پ‌ک‌ک می باشیم.  
منبع ترجمه خبر:
خبرگزاری کردی روزگاری
http://tinyurl.com/nkhmwh2