۱۰/۰۲/۱۳۹۴

هلاکت 145 تروریست عضو حزب کارگران کردستان

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی رئیس ستاد نیروهای مسلح ترکیه طی عملیات ضدتروریستی که در شهرهای سیلوپی، جیزره، سور و ... در حال جریان می باشد تاکنون 145 تروریست عضو حزب کارگران کوردستان یا پ.ک.ک به هلاکت رسیده است.
در عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای مسلح ترکیه تاکنون بیش از 10 تن انواع مواد منفجره، هزاران راکت‌انداز و انواع سلاحهای نیمه‌سنگین از میلیتانهای پ‌ک‌ک کشف و ضبط گردیده است.
در دیگر سو گزارش جدید منتشر شده از سوی انستیتوی Janes IHS واقع در لندن حاکی از آن هست که کردها در عراق و سوریه طی 4 سال گذشته وسعت مناطق تحت کنترل خود  را بیش از 186% افزایش داده‌اند.
بی‌تردید افزایش قلمرو 186% کردها در سوریه و عراق بدون عدم در نظر گرفتن پاک‌سازیهای ائتنیکی وسیع، کوچ های هدفدار جهت تغییرات بافت دمگرافیک مناطق، طرد اهالی محلی و بومی و ... ساده‌انگاریست، گزارشهای ماههای گذشته منتشر شده تسوط سازمان ملل نیز دقیقا پاک سازیهای ائتنیکی وسیع ترکمانان و اعراب سنی در سوریه را توسط شاخه سوریه‌ای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان تائید می کند. 
حقیقت امر آنکه پس از رفع بلای دولت اسلامی ملل غیرکرد منطقه و الخصوص ترکان آزربایجان جنوبی  با بلای جدیدی همچون گروه‌های مسلح کرد که به مراتب  خطرناکتر از داعش می باشد مواجه خواهند شد چونکه این ابزار به مانند گذشته توسط دول مختلف بر عنوان بازیچه در جهت اجرای اهداف خود بکار بسته خواهند شد. 
منابع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/gntovfr
http://tinyurl.com/zf9m8hc 

۹/۲۹/۱۳۹۴

طی 4 روز 110 میلیتان حزب کارگران کردستان به هلاکت رسیده است

از 4 روز پیش که نیروهای نظامی ترکیه عملیات ضدتروریستی وسیعی بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان یا پ‌ک‌ک آغاز نموده‌اند تاکنون 117 میلیتان عضو پ‌ک‌ک به هلاکت رسیده است.
بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی ارگانهای نظامی ترکیه طی 4 روز گذشته 78 میلیتان حزب کارگران کردستان در جیزره،6 میلیتان در سیلوپی، 16 میلیتان در سور و 10 میلیتان در منطقه دارگئچیت ماردین به هلاکت رسیده‌اند. 
بر اساس اخبار سایت صدای آمریکا بخش ترکی نیز عملیات هوائی وسعی بر علیه کمپ‌های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان واقع در شمال عراق صورت گرفته است، بر این اساس مواضع و انبارهای سلاح کمپ های زاپ و خاکورک در عملیات هوائی ترکیه مورد هدف واقع شده‌اند.
حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک تنها یکی از سازمانهای تروریستی می باشد که در ترکیه طی 30 سال گذشته سبب کشته شدن هزاران انسان گردیده است، به باور راقم این سطور خطر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان برای بسط صلح و مردم غیرکرد منطقه صدها بار به مراتب بیشتر از گرو‌های تروریستی نظیر داعش(دولت اسلامی) می باشد. همانطور که امروز مشاهده می گردد دیر یا زور قدرتهای جهانی و منطقه‌ای بر علیه دولت اسلامی متحد خواهند شد ولی همین دولتها سالهاست که با گسیل سلاح و انواع حمایتها از ابزار ترور و تروریسم نظیر حزب کارگران کوردستان برای به پیش راندن مقاصد سیاسی خود در ترکیه بهره می برند وگرنه زیست پ‌ک‌ک طی 30 سال گذشته بدون درنظر گرفتن مسائل یاد شده ساده‌انگارانه می باشد. حزب کارگران کردستان سالهاست که در جهت تغییرات هدفدار بافت ائتنیکی و دمگرافیک مناطق مختلف قدمهای بزرگی را برداشته است.   منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/jovd6hn
پی‌نوشت: در این میان حمایت بسیاری از شخصیتهای شناخته شده کرد ایرانی خارج‌نشین از عملیاتهای مسلحانه و تروریستی حزب کارگران کردستان بر علیه ترکیه ولی عدم کاربرد سلاح توسط گروه‌های کرد در داخل ایران نیز خود مقاله‌ای دیگر را می‌طلبد. 

۹/۲۸/۱۳۹۴

طی 3 روز 68 میلیتان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) به هلاکت رسیده است

طی عملیات ضدتروریستی ارگانهای نظامی ترکیه که سومین روز خود را در مناطق شیرناک، جیزره، دیاربکیر، سیلوپی، ماردین و ... می گذارند بر اساس آمار رسمی قرارگاه فرماندی نیروهای مسلح ترکیه 68 میلیتان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به هلاکت رسیده‌ است.
بر اساس آمار رسمی منتشر شده در سایت نیروهای مسلح ترکیه تاکنون 62 تروریست در منطقه جیزره و 6 تروریست در منطقه سیلوپی طی عملیاتهای ضدتروریستی نیروهای مسلح ترکیه به هلاکت رسیده‌اند. همچنین 3 میلیتان پ‌ک‌ک نیز توسط نظامیان ترکیه دستگیر شده‌اند.
1 سرباز ترکیه کشته شد
متاسفانه طی عملیاتهای ضدتروریستی ارتش ترکیه بر اثر حمله تروریستی به مدرسه‌ای که نظامیان ترکیه از بنای مدرسه به عنوان مقر استفاده می نموده‌اند 1 سرباز توسط آرپی‌چی پرتاب شده از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان کشته شده است. در این حادثه تروریستی 22 پرسنل نیز زخمی شده‌اند.
سازمان تروریستی حزب کارگرادن کردستان یا پ‌ک‌ک به سبب عدم وجود دولت مرکزی در عراق و سوریه و همچنین نیمه‌مشروعیتی که زیرشاخه این سازمان مخوف کردی در سوریه(ی‌پ‌گ) از حمایت لوجستیک و استراتژیک دول غربی برخوردار شده اقدام به شروع عملیاتهای وسیع تروریستی در اقصی نقاط ترکیه نموده است به طوریکه گسیل انواع سلاح به منطقه سبب شده این سازمان مخوف کوردی در هر یک از عملیاتهای تروریستی خود از چندین تن انواع مواد منفجره بهره ببرد، همچنین استفاده از روشهای انتحاری نیز جزء تاکتیک جدید سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان می باشد. کارشناسان نظامی از حمایت اطلاعاتی و لوجستیک روسیه به سبب ساقط نمودن هواپیمای جنگنده روسی توسط ترکیه و همچنین کشورهای هم‌مرز ترکیه به سبب اتفاقات سوریه را مهمترین عوامل گسترش عملیاتهای تروریستی حزب کارگران کردستان معرفی می نمایند.   
منبع ترجمه خبر:
سی‌ان‌ان ترک
http://tinyurl.com/pgkamzm

۹/۲۶/۱۳۹۴

در ترکیه 24 میلیتان حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) به هلاکت رسید

طی عملیات ضدتروریستی نیروهای نظامی ترکیه که در مناطق شیرناک، جیزره، دیاربکیر و ... در جریان می باشد طی دو روز 24 میلیتان عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به هلاکت رسیده است.
بنا به آمار رسمی اعلام شده از سوی ارتش ترکیه 6 سرباز ترکیه نیز طی درگیری با میلیتانهای حزب کارگران کردستان به صورت جزئی دچار جراحت گردیده‌اند.
2 مدرسه به آتش کشیده شد
اعضاء حزب کارگران کوردستان که ورژن سکولار دولت اسلامی یا "داعش"‌اند 2 مدرسه راهنمائی را در شهر جیزره ترکیه به آتش کشیدند، در عین حال ماشین‌های آتش‌نشانی که برای خاموش کردن مدارس به منطقه اعزام شده بودند نیز همگی توسط پ‌ک‌ک به آتش کشیده شد. بسیاری از خانه‌ها به سبب کاربرد سلاح‌هائی همچون آرپی‌چی توسط میلیتانهای پ‌ک‌ک دچار تخریبات متعددی گشته‌اند.
کشتار شهروندان بی‌دفاع
در تصاویر جدید منتشر شده توسط دوربینهای شهری مشخص گردیده که میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان اقدام به گشودن آتش به سوی غیرنظامیان نموده‌اند که متاسفانه در این اقدام تروریستی دختر 15 ساله‌ای فوت نموده است(ویدئو را می توان از لینک منبع اول مشاهده نمود).   
بنا به گفته وزیر کشور ترکیه طی عملیات ضدتروریستی 2 روز گذشته بیش از2.240 سلاح که بیش از 862 سلاح دوربرد و سنگین بوده‌اند توسط نیروهای نظامی ترکیه کشف و ضبط شده‌اند. در عین حال 10 تن مواد منفجره و 10 هزار مولوتوف کوکتل نیز کشف گردیده است. 
عدم وجود دولت در عراق و سوریه سبب شده سازمان تروریستی همچون حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک در این دو جغرافیا به راحتی به انواع سلاح و مواد منفجره دسترسی آسان داشته باشد به طوریکه اکنون در هر کدام از عملیاتهای تروریستی این سازمان مخوف کردی بالغ بر 1 تن مواد منفجره بکار می برد، در حالیکه طی 30 سال تجربه عملیاتهای تروریستی این سازمان دسترسی به این حجم از مواد منفجره و سلاح های سنگین برای این سازمان افراطی کوردی غیرممکن بود. گرچه بسیاری از تحلیل گران علاوه بر مورد یاد شده تجهیز پ‌ک‌ک از سوی روسیه، عراق، سوریه و دیگر کشورهای هم‌مرز ترکیه را یکی از عمده عوامل افزایش خشونت توسط این سازمان معرفی میکنند. حزب کارگران کردستان طی 5 سال گذشته بارها دست به عملیاتهای انتحاری زده که در تاریخ سراسر خونین این سازمان دیده نشده است.     
منابع ترجمه:
http://tinyurl.com/p8celh4 
روزنامه حریت چاپ ترکیه:
http://tinyurl.com/jcel7xs