۱۱/۰۸/۱۳۹۱

شیرناک: 4 عضو حزب کارگران کردستان دستگیر شد

بر اساس اخبار سایت روزنامه استار چاپ ترکیه نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه در شهر شیرناک موفق به دستگیری 4 تروریست از اعضای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) شده اند.
میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در محل زندگی نظامیان شیرناک با اسلحه در پی حمله تروریستی بوده اند که با شلیک اولین گلوله خوشبختانه نیروهای نظامی ترکیه موفق به دستگیری اعضای پ.ک.ک گشته اند.
علت تثبیت سریع میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان استفاده از دوربین های ترمال در منطقه بوده است.
اعضای حزب کارگران کردستان برای بازپرسی به شعبه ضدترور ترکیه در شیرناک منتقل گشته اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/a4v9r2o
ضربه ای دیگر بر منابع مالی حزب کارگران کردستان
مجلس ملی ترکیه دیروز لایحه ای را برای مسدود نمودن منابع فاینانس سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به تصویب رساند.
از این پس با تثبیت شرکت های و یا موسساتی که به فعالیت های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان یاری می رسانند برخورد شده و حساب هایشان در صورت اثبات تامین منابع مالی مسدود خواهد شد. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ag3pr6k

۱۱/۰۴/۱۳۹۱

دادستان پاریس: مظنون به ترور عضو حزب کارگران کردستان می باشد

پس از ترور 3 زن عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در قلب پاریس پلیس و سازمان اطلاعاتی فرانسه 2 مظنون را که هر دو دارای هویت کرد بودند در رابطه با قتل 3 زن عضو پ.ک.ک دستگیر کرد، یکی از مظنونین پس از بازپرسی آزاد شد ولی نفر دوم با نام عمر گونئی متولد 1982 از یکی از شهرهای ترکیه مهمترین مظنون ترور 3 زن عضو پ.ک.ک تا به اکنون می باشد.
بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی سیستم قضائی فرانسه و بازپرس ویژه این پرونده عمر گونئی 2 سال می باشد که عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان هست و از کیفی که وی در خانه داشته مقداری باروت کشف شده است، دادستان فرانسوی عمر را به جرم مظنون شرکت در قتل 3 زن کورد قرار موقت بازداشت و بازپرسی صادر کرده است. 
در تاریخ 9 ژانویه عمر گونئی و سکینه جانسیز در ساعت 11:19 در پارکینگ آپارتمان سکینه جانسیز در حالی که به صورت باهم به خارج از پارکینگ می رفته اند مشاهده شده اند. عمر گونئی ساعت 11:29 نیز به آپارتمان وارد شده است. در ساعت 11:49 عمر گونئی در حالی که کیفی در دست داشته از آپارتمان خارج شده  و به سمت پارکینگ حرکت کرده و در ساعت 11:59 وارد پارکینگ شده است. پس از 12 دقیقه عمر با زدن کد رمز خویش وارد آپارتمان مرکز اطلاعات کردستان در فرانسه شده است. در دست عمر کیف بزرگی مشاهده شده است. عمر پس از وارد شدن به بنای مذکور 45 دقیقه درآپارتمان بوده و در ساعت 12:56 از آپارتمان در حالیکه سرش را پوشانده بود خارج شده است. به احتمال بسیار زیاد قتل 3 عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) درساعت 12:43 الی 13:21 صورت گرفته که دقیقاً زمانهای مذکور با ساعات ورود و خروج عمر گونئی اصلی ترین مظنون به قتل همخوانی دارد. پلیس فرانسه در ماشین گونئی موفق به کشف کیف مذکور البته به صورت خالی شده است که در کیف نیز آثار باروت به وفور یافت شده است. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ag7cqsg

چاقوکشی دو طرفدار حزب کارگران کردستان در بلژیک نسبت به دو جوان ترک

پس از ترور 23 عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) درپاریس که بنا به شواهد موجود تصفیه حساب سازمانی بیش نبوده طرفداران ترور و تروریسم اینبار در یکی از شهرهای بلژیک به دو جوان 18 و 19 سال ترک حمله نموده و با ضربات چاقو این دو جوان را به شدت مورد آسیب قرار داده اند.
آسیب رسانی به دو شهروند ترک بلژیک در منطقه فلامن نشین بلژیک صورت گرفته است. دو دانش آموز ترک به نام های ابراهیم ایپک و ولی گزیجی عضو مدرسه Sint Lodewijk می باشند که طی حمله ای که از سوی طرفداران خشونت طلبی و ترور صورت گرفته مورد ضربات چاقو واقع شده اند.
پس از ترور و تصفیه حساب داخلی پاریس کنسولگری های ترکیه در اکثر کشورهای اروپائی آمادگی امنیتی لازم را برای انجام حملات تروریستی تلافی جویانه از سوی میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) یا طرفداران این سازمان خشونت طزلب کورد اندیشیده بودند در عین حال در بلژیک و چند کشور دیگر در جلوی کنسولگری ترکیه تظاهراتی نیز از سوی طرفداران پ.ک.ک در اروپا صورت گرفت. ولی در همین بلژیک نیز 2 جوان ترک مورد ضرب طرفداران حزب کارگران کوردستان واقع شده و چندین مولوتف کوکتل نیز به مراکز فرهنگی ترکیه در بلژیک پرتاب شد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/a9mtbek