۱۰/۲۰/۱۳۹۱

کمک 1 میلیاردی مالکی و ایران به شاخه سوریه ای حزب کارگران کردستان

بر اساس ادعائی که در بسیاری از رسانه های منطقه و جهانی منتشر شده است دولت ایران و نوری المالکی حدود 1 میلیارد دلار و 50 سلاح به شاخه سوریه ای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که با نام پ.ی.د (حزب دمکراتیک برابری ) فعالیت می کند یاری رسانده اند.
منابع عراقی کمک 1 میلیاردی را از سوی نوری المالکی و 50 کامیون سلاح را از سوی دولت ایران ادعا کرده اند. کمک های تجهیزاتی ایران از سوی مرزهای عراق و با اسکورت نیروهای نظامی حکومت مرکزی عراق راهی سوریه گشته است.
منبع ادعاهای فوق روزنامه 'Basnews' که در شمال عراق منتشر می گردد می باشد.
البته این اولین باری نیست که ادعاهای کمکهای مالی و تجهیزاتی دولت ایران و عراق به بشار اسد و شاخه سوریه ای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در مدیای منطقه ای و جهانی منتشر می گردد و بیشتر چندین بار چنین خبرهائی منتشر شده است. براساس گفته تحلیل گران هدف دولتهای ایران و مالکی از کمک به شاخه سوریه ای پ.ک.ک عدم همراهی شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان با مخالفین بشار اسد برای سرنگونی حکومت بعث در سوریه بیان می شود.
منبع ترجمه خبر:
 http://tinyurl.com/bcyn8yr

۱۰/۱۹/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان: 12 تروریست به هلاکت رسید، 1 شهید

دیشب گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در حوالی ساعت 20:10 در توابع منطقه چوکورجا از حوالی شهر حکاری ترکیه در پی ورود به منطقه حفاظتی ژاندارمری جهت انجام عملیات تروریستی را داشته اند که با نیروهای نظامی ژاندارمری درگیری سختی شکل می گیرد و نیروهای ترکیه ای موفق به به هلاکت رساندن 12 تروریست می شوند، متاسفانه در این عملیات تروریست 1 گروهبان ترکیه شهید و 2 سرباز دیگر زخمی می شوند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده گروهی 100 نفره از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان دیشب با انواع سلاح های دوربرد از جمله راکت انداز، دوشگا، آرپی چی و .. به منطقه حفاظتی ژاندارمری وارد شده و قصد کشتار جدیدی را داشته اند که خوشبختانه با شلیک اولین گلوله از سوی تروریستها در آن واحد نیروهای ترکیه ای با آتش پاسخ داده اند و درگیری شدیدی مابین دو طرف صورت گرفته است، بر اساس اخبار روزنامه یئنی شافاق ترکیه در این حمله تروریستی نیروهای ژاندارمری ترکیه موفق به هلاکت رساندن 12 تروریست گشته اند.
پس از درگیری شدید صبح نیروهای نظامی ترکیه اقدام به جستجوی منطقه و پاک سازی پرداخته اند که با جسد 12 تروریست به هلاکت رسیده مواجه گشته اند. بر اساس تخمین های نظامی چندین تروریست دیگر نیز در عملیات تروریستی زخمی گشته و از طریق رودخانه زاپ گریخته و به شمال عراق منتقل شده اند.
برای دستگیری تروریستها عملیاتی در منطقه آغاز گشته است.
در حالی که دول ترکیه در حال مذاکره با عبدالله اوجالان رهبر پیشین سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) برای کنار گذاشتن سلاح ها می باشد وقوع حمله تروریستی به این سطح نشان از عدم رغبت پ.ک.ک برای کنار گذاشتن سلاح و تداوم کشتار انسانها می باشد. به نظر بسیاری از استراتژیست ها علارغم وجود فضای باز سیاسی در ترکیه و فرصت بیان هر گونه نظرات مخالف تداوم  کشتار، ترور، خشونت طلب، افراطی گری و ... که از سوی سازمانهای تروریستی کردی به مانند پ.ک.ک، تاک و .. بر علیه انسانها صورت می گیرد تنها نشان از بازیچه بودن این سازمان تروریستی در دست قدرت های منطقه ای و جهانی برای سرکوب ملتهای منطقه می باشد. سازمانهای تروریستی کوردی به مانند حزب کارگران کردستان، حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک، شاهین های آزاد کردستان و .. صدها و صدها سازمان دیگر تروریستی تاکنون در منطقه سبب مرگ هزاران انسان بی گناه گشته اند. بسیاری از استراتژیست های پ.ک.ک را به مانند گروههای فاشیست تاریخ مصرف گذشته تعرف می کنند که تنها تفاوتش با دیگر رقبا تنها به علت کرد بودنش می باشد و در اعمال، ایدئولوژی، گفتمان و ... کوچکترین تفاوتی با دیگر گروههای فاشیست ندارد. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ah9bhns