۹/۰۳/۱۳۹۱

طرفداران حزب کارگران کردستان دوباره مدرسه ای را به آتش کشیدند

بر اساس اخبار روزنامه استار چاپ ترکیه گروهی از طرفداران ترور و تروریسم در شهر زلزله زده وان ترکیه اقدام به آتش زدن یک از مدارس ابتدائی جدید ساخته شده نموده اند، متاسفانه تمامی مدرسه ابتدائی در آتش جاهلیت سوخت.
طرفداران حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در حدود 15 نفر بوده اند در شهر زلزله زده وان ترکیه با چوب و سنگ اقدام به حمله نمودن به مدرسه ای ابتدائی کرده و با شکستن تمامی در، پنجره و... با ریختن بنزین اقدام به آتش کشیدن مدرسه بی دفاع ابتدائی نمودند. 
پلیس ترکیه برای دستگیری طرفداران خشونت و تروریسم عملیات وسیعی را آغاز کرده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c53xwpg
هلاکت 1 عضو پ.ک.ک که حامل مواد منفجره بود
بنا به اخبار روزنامه بوگون چاپ ترکیه 1 عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در شهر دیاربکیر ترکیه که حامل مواد منفجره ای بود با توجه به درگیری به نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه به هلاکت رسیده است
تروریست مذکور به بدن خود چندین کیلوم ماده A-4 بسته و خواستار منفجر کردن در مکانی عمومی بود که خوشبختانه به واکنش سریع نیروهای اطلاعاتی ترکیه تشخیص داده شد و به هلاکت رسید.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c2ajpwp 
تروریست کشته شده حزب کارگران کوردستان وکیل درآمد
طی چند روز گذشته نیروهای نظامی ترکیه درگیری شدیدی با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) داشتند که موفق به هلاکت رساندن چندین تروریست گشتند، ولی نکته قابل توجه این درگیری شرکت کردن و به هلاکت رسیدن یکی از نمایندگان حزب قدیم کردها که با نام د.ت.پ به فعالیت قانونی در ترکیه می پرداخت می باشد. نماینده مذکور که فراری بوده و یکی از اعضای بلندپایه حزب د.ت.پ می باشد در عملیات مسلحانه ای که برای کشتار نیروهای نظامی ترکیه شرکت داشته به هلاکت رسیده است، حزب قانونی و کنونی کوردها در ترکیه با اعلان بیانیه خبر به هلاکت رسیدن تروریست مذکور را تائید کرد. در حالیکه تروریست مذکور تا سال 2008 عضو حزب قانونی کردها بوده به علت عضویت در سازمان تروریستی اتحادیه جوامع کردستان مورد تعقیب قضائی ترکیه بود که به صورت اتفاقی در حالی که قصد کشتار سربازان ترکیه را داشت مورد هدف واقع گرفته است. این هم در نوع خودش در دنیا بی نظیر بوده و خاص کردها می باشد که انسانی صبح ها نماینده قانونی و شب ها مبادرت به سربریدن انسانها می کند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bphnt
حزب کارگران کوردستان با بحران ایدئولوژی مواجه شده
بر اساس اخبار روزنامه استار چاپ ترکیه طی دیروز 12 تروریست از اعضای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) از طریق مرز شیرناک ترکیه برای برخوردای از قانون عفو ترکیه تسلیم نیروهای امنیتی گشتند. 
تروریستهای تسلیم شده جزء اعضای سازمانهای تروریستی حزب کارگران کردستان / حزب اتحادیه جوامع کردستان بوده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bxgwh2f

۹/۰۲/۱۳۹۱

حزب کارگران کردستان 1 معلم و 1 مدیر مدرسه را ربوده و به گروگان گرفت

بنا به اخباری که از سوی سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر شده است دوباره گروهی از میلیتانهای سازمان تروریتی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) اقدام به ربودن و گروگانگیری 1 معلم و 1 مدیر مدرسه ای در منطقه نصایبین ترکیه نمودند.
حسین متا و آخارسو دو معلم و مدیر مدرسه مذکور می باشند که توسط میلیتانهای سازمان تروریستی پ.ک.ک ربوده شده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/dx3o6wf
یک شخص بلند پایه حزب کارگران کوردستان دستگیر شد
بنا به اخبار سایت روزنامه بوگون چاپ ترکیه یکی از اعضای باندپایه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در شهر دیاربکیر ترکیه توسط نیروهای امنیتی و نظامی دستگیر شده است.
ج.آ مسئول سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان / حزب اتحادیه جوامع کردستان در شهر دیاربکیر ترکیه بوده است که ماهها تحت تعقیب ارگانهای اطلاعاتی ترکیه بوده و در روز معینی دستگیر گشته است.
منبع ترجمه خبر: 
http://tinyurl.com/cpwcbej
در مراسم جنازه تروریستها به پلیس ترکیه حمله شد: 5 زخمی
بر اساس اخبار سایت روزنامه یئنی شافاق ترکیه در شهر شانلی اورفای ترکیه در حین مراسم دفن یکی از تروریستهائی که طی درگیریهای چند روز گذشته به هلاکت رسیده بود به پلیس ترکیه حمله شده و منجر به زخمی شدن 2 پلیس و 3 شهروند عادی ترکیه گشت.
تروریست به هلاکت رسیده حزب کارگران کردستان (PKK) فردی به نام حسن دنکداش با کد رمز روحات بوده است که طی درگیریها به هلاکت رسیده است. در مراسم دفن تروریست مذکور گروهی از طرفداران ترور و تروریسم با حمله نمودن به پلیس ترکیه و چندین شهروند عادی سبب زخمی شدن پلیس ها و شهروندان ترکیه گشتند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d946rr7
حمله حزب کارگران کردستان در بیت الشباب ترکیه
گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در منطقه شیرناک ترکیه و حوالی بیت الشباب اقدام به انجام عملیات تروریستی بر علیه پایگاه نظامی ترکیه نمودند که پس از شلیک اولین گلوله خوشبختانه با پاسخگوئی سریع نیروهای نظامی ترکیه طی 10 دقیقه درگیری شدید تروریستها به مانند همیشه فرار نمودند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d2kgzz6
حزب کارگران کوردستان چندین کامیون را به آتش کشید
گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر ماردین ترکیه و منطقه نصایبین اقدام به آتش کشیدن چندین کامیون نمودند. بر اساس اخبار واصله 2 تروریت با بستن چند متر از جاده و توقف چندین کامیون اقدام به آتش کشیدن کامیونها بی دفاع نموده اند. 
برای دستگیری تروریستها در منطقه عملیاتی آغاز گشته است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bonwdsq

۸/۳۰/۱۳۹۱

گروههای نژادپرست کرد و قدم های اولیه پاک سازی ائتنیکی ترک ها

ناسیونالیست های افراطی کرد موجود در منطقه سالهاست که به دو شیوه غیر انسانی رفتار و کردار غیرقابل  توجیحی را در قبال ملل منطقه از جمله مردمان ترک تحقق داده و در حال تحقق می باشند.
دو شیوه عمل این گروههای که اولی با سلاح و ترویج خشونت، ترور، رادیکالیسم، انواع قاچاق، ترویج ناامنی و ... و شیوه دوم که بسیار بی صداتر ولی جامعتر پیگیری می شود قدم های اولیه نسل کشی و پاک سازی ائتنیکی مردمان منطقه از جمله جامعه ترک می باشد.
برای تحقق شیوه دوم گروههای نژادپرست کورد به علت برخورداری از وضعیت مادی مطلوب به سبب ترانزیت انواع مواد مخدر که بنا به آمار رسمی پلیس بین الملل  سازمانهای تروریستی کرد موجود در منطقه بیش از 70% مواد مخدر وارده به اروپا را تولید می کنند سالیانه میلیون ها دلار سود سرشاری از این قاچاق بدست می آورند که سهم عمده این درآمد صرف تبلیغ تروریسم کرد، پروپاگانداسازی بر علیه ملت ترک ، گشایش کانال های تلویزیون و رادیوئی، خرید زمین در مناطقی که قصد پاک سازی ائتنیکی دارند و .. می گردد. 
در کنار موارد شمرده شده بیشترین سهم نیز صرف تاریخ سازی برای منطقه و جغرافیاهائی که شاید روزی از آنها 1 نفر انسان کوردی عبور کرده می شود، چون برای سیاست پاک سازی ائتنیکی لزوم تاریخ سازی یکی از عمده ترین بایدترین راه ها می باشد. 
از اعمال گروههای تروریست و نژادپرست کرد موجود در منطقه برای تاریخ سازی جهت تحقق پاک سازی ائتنیکی سالهاست که مدیای ترک و دیگر مدیاهای بی طرف ملل منطقه آگاه سازیهائی را داده اند. این گروهها فعالیت خود را به طور وسیع در چهار جغرافیای ترکیه، ایران(تماماً در آزربایجان جنوبی و غرب آزربایجان)، سوریه و عراق متمرکز کرده اند. اگر شخصی تعقیب کننده مدیاهای متعدد گروهای نژادپرست کورد موجود در منطقه باشد فارغ از به یدک کشیدن هر هویت ائتنیکی و نوع ایدئولوژی به خوبی به ایدئولوژی گروهای افراطی کورد که گاهی با سربریدن و ترور و گاهی با تاریخ سازی برای تحقق پاک سازی ائتنیکی مشغول اند درخواهد یافت. برای مثال پس از اشغال عراق توسط ارتش آمریکا ناگهان هزاران پیشمرگه مسلح کورد به شهر تاریخی و ترک نشین کرکوک حمله برده و به راحتی با چراغ سبز آمریکائی ها به علت خوش خدمتی در جریان اشغال عراق شهر کرکوک ترک نشین را اشغال کردند و اکنون دیگر اشغال کرکوک ترک نشین در میان نمی باشد و گروههای نژادپرست کرد کرکوک ترکنشین را "قلب کردستان" می نامند، قلب و قلب هائی که برای ملت ترک آشناست چون از این نوع قلب سازی ها در آزربایجان غربی، سوریه، ترکیه شاهدیم.
گروههای نژادپرست و افراطی کرد سالهاست که برای غرب آزربایجان و تمامی مناطق ترک نشین غربی آزربایجان جنوبی از اورمیه، سلماس، سولدوز (نقده)، قوشاچای(میان دوآب)، ماکو، خوی، بیجار، قروه و ...نقشه ها و قدم های متعددی را برای پا کسازی ائتنیکی ترکان طراحی و در حال اجرا دارند، از تهیه و نشر روزانه و هفتگی نقشه های رنگارنگ تا تهیه بافت ائتنیکی غرب آزربایجان.
بله به تازگی بافت ائتنیکی غرب آزربایجان نیز توسط همین گروهها تهیه شد، ولی مرجع علمی این بافت ائتنیکی چه بوده؟ این به اصطلاح نقشه ائتنیکی غرب آزربایجان بر چه اساس و برای چه هدفی تهیه شده؟ آیا هدف علمی هست یا قدمهای اولیه پاک سازی ائتنیکی کوردها بر علیه ملت ترک؟ آیا واقعاٌ منابع تاریخی موثق در تشخیص کردستانی بودن مثلاً اورمیه عاجز اند یا مسئله کردستانی ساختن و پاک سازی ائتنیکی جامعه ترک هست؟ آیا در سال 2012 گروههای افراطی و نژادپرست کورد قصد کشورگشائی برای ساخت رویای کردستان خیالی اند؟ اگر هدف واقعاً علمی هست پس چرا در کردستان عراق، کشورهای اروپائی و ...منتشر شده، آیا زمینه برای نسل کشی ترکان توسط گروههای نژادپرست کرد فراهم می گردد تا ذهن قسمتی از مردمان دنیا برای کردستانی بودن اورمیه، بیجار، سلماس، قروه، سولدوز، قوشاچای و ... اماده گردد.
وجود صدها سازمان تروریستی کرد که سالهاست در جغرافیای خاورمیانه بازیچه دست قدرتهای بزرگ شده و روی نیست که خبر از کشتار این گروههای تروریست و فاشیست کورد در مدیای منطقه ای - جهانی منتشر نگردد ، در دیگر سو گروههای افراطی و نژادپرست کرد در حال برنامه ریزی آرام بر کشتار و ژنوساید ائتنیکی ترکان در منطقه اند و اعمال اینچنینی دقیقاً فرکانسهای اولیه این پاک سازی ائتنیکی را منعکس می کند. دقیقاً عمل فوق در رواندا نیز تحقق یافت و یک ننگ تاریخی برای انسان ثبت گردید و گروههای نژادپرست کورد در حال رقم زدن صفحه ای دیگر از این تاریخ سیاه اند.
شاید می توانستیم تغییر بافت دمگرافی منطقه و ایجاد نفرت مابین ملت ترک و ائتنیک کرد موجود در منطقه را از سوی پان اایرانیستها و گروههای ملی گرای فارس زبان با اعمالی که از کارت ها به صورت کارت بازی بر علیه ملت ترک بهره می برند توصیف کنیم ولی چنین قدمهائی نه برای خوش خدمتی بلکه برای پاک سازی ائتنیکی اولین قدم های لازمه اند که از سوی گروههای افراطی کرد برداشته شده و به باور راقم این سطور تداوم خواهد داشت چون به علت مسائل جهانی و منطقه ای فاشیسم جدیدی به نام "فاشیسم کرد" در حال ظهور میباشد.   
یادم هست چند ماه پیش با دو نفر از اعضای حزب به اصطلاح در اهر هم که باشد دمکرات کردستان ایران در فیسبوکم بحثی داشتیم. از یکی از این دو شخص که یکی مقیم اروپا و دیگری مقیم کردسیتان عرقا بود سوالی کردم که واقعاً گروههای نژادپرست کرد از اینکه اورمیه و صدها شهر ترکنشین را در مدیایشان کردستان می نامند و اصرار دارند که ترکها در این شهرها مهمانند خجالت نمی کشند، آیا واقعاً اورمیه کردستان هست؟ 
در جواب پاسخ داد:
بله امروز اورمیه کردستان نیست ولی 100 سال دیگر چه؟
باور کنید تنها یک نیمیک خنده برای گذاشتم (: که این انسان ها برای 100 آینده که شاید اورمیه و صدها شهر ترک نشین و غیرترک نشین دنیا شاید روزی کردستان شوند از امروز در حال برنامه ریزی اند.
دومین عضو شبکه تشیک که علاقه عجیبی به غرب آزربایجان و الخصوص اورمیه دارد سوال کردم مبنی بر اینکه چرا تصایر اورمیه را با موسقیی کرد و توضحتات کردستانی بودنش پخش می کنید؟ در جواب گفت:
شبکه تیشک برای موسیقی اورمیه و غرب آزربایجان و فرهنگش کار می کند نه برای کردستانی کردنش.
من هم گفتم، باشه کار فرهنگی خوبی هست چرا برای گیلان، احواز، سیستان بلوچستان و .. کار فرهنگی از سوی شبکه تییک صورت نمی گیرد. عزیز کرد پاسخی نداشت   
گروههای مسلح و نژادپرست کرد در فکر اینند که شاید بتوانند با پروپاگاندا سازی امروز قدم های اولیه پاک سازی ائتنیکی فردای ملت ترک را رقم بزنند ولی ابلهانه نمی دانند که این اعمال تنها سبب تولید نفرت در جامعه می گردد که دودش از همه بیشتر به چشم ائتنیک کرد در آینده خواهد رفت، اگر جنگ ائتنیکی در بگیرد آن زمان دیگر صدها سازمان تروریستی کرد هم که به صورت حرفه ای در سربریدن انسان و انسان کشی تبحر عمده ای دارند نمی توانند کاری از پیش ببرند و فاجعه انسانی شکل می گیرد.   
و سخن آخر گروههای نژادپرست کورد دیر یا زود خواهند فهمید که متفق آنان ملت ترک هست نه فارس زبانان و دولت های خارجی که اینان نقش چماق برای سرکوب ملل منطقه را بازی می کنند، ولی تا آن زمان کار از کار خواهد گذشت....
در رابطه با خبر سایت کردپا: 
گزارشی در مورد نقشه‌ی ترکیب ملی و مذهبی استان آذربایجان‌غربی
http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=7221

۸/۲۹/۱۳۹۱

درگیری شدید مابین شاخه سوریه ای پ.ک.ک و ارتش آزاد سوریه

بر اساس اخباری که ساعاتی پیش در مدیای رادیکال کرد منطقه منتشر گردید طی ساعات گذشته درگیری شدیدی مابین میلیتانهای شاخه سوریه ای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و ارتش آزاد سوریه اتفاق افتاده است و بنا بر اخبار اولیه از هر دو طرف چندین کشته در این درگیری شدید به جای مانده است.
نیروهای ارتش آزاد سوریه که برای آزاد سازی مناطق تحت کنترل شاخه سوریه ای حزب کارگران کوردستان وارد مناطق که پ.ی.د اقدام به نصب پرچم سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان و اقدام به کنترل نظامی منطقه می باشد نموده است با عدم پایین آوردن پرچم سازمان تروریستی پ.ک.ک مابین میلیتانهای دوطرف درگیری شدیدی تا چند ساعت بوجود آمده حتی بنا به اخبار سایت روزنامه خبری استار چاپ ترکیه صدای درگیریها ساعت ها از طریق شهرهای مرزی ترکیه قابل شنیدن بوده است. 
مناطق رسولاین (Resulayn) که تحت کنترل میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان و شاخه سوریه ای پ.ک.ک با نام پ.ی.د می باشد درگیریهای شدیدی را شاهد بوده است. میلیتانهای ارتش آزاد سوریه خواستار افراشته شدن پرچم سوریه به جای پرچم سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در این مناطق می باشند که با مخالفت شدید شاخه سوریه پ.ک.ک مواجه شده اند. بنا به اخبار بسیاری از مردمان این شهرها پس از وقوع درگیریهای شدید به مرزهای ترکیه از طریق مرز جیلان پینار سرازیر گشته اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cu9xfkn
درگیری با حزب کارگران کردستان: 4 تروریست به هلاکت رسید
نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در منطقه شیمدینلی از توابع شهر حکاری ترکیه داشته اند که موفق به هلاکت رساندن 4 تروریست گشته اند. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c5qsequ
درگیری با حزب کارگران کوردستان: 14 تروریست به هلاکت رسید
بر اساس اخبار سایت روزنامه بوگون چاپ ترکیه نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در منطقه حکاری ترکیه داشته اند که موفق به هلاکت رساندن 14 تروریست گشته اند. متاسفانه در این درگیریها 5 سرباز ترکیه نیز شهید شده است.
در منطقه عملیات وسیعی با استفاده از حمایت هلی کوپترها در جریان می باشد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cdle7vb
مخفی گاه های پ.ک.ک نابود شد
نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه طی عملیاتی که برای پاک سازی مناطق مرزی از لوث وجود میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) آغاز کرده اند موفق به انهدام مخفی گاه های بسیار زیاد پ.ک.ک در نواحی جنگلی شهر بینگول ترکیه گشته اند.
طی عملیات پاک سازی مخفی گاه های حزب کارگران کوردستان متاسفانه 1 نگهبان روستای زخمی شده و نیروهای ترکیه ای موفق به هلاکت رساندن 1 تروریست گشته اند. 
طی عملیات پاک سازی مناطق جنگلی و صعب العبور شهر بینگول ترکیه 1 بیش از 13 مخفی گاه و 1 انبار سلاح و محمات محو گردیده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c7domyu

۸/۲۸/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان: 5 شهید، 1 زخمی

بر اساس اخباری که دقایقی پیش سایت روزنامه حریت چاپ ترکیه منتشر ساخت نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه با گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) درگیری شدیدی داشته اند که متاسفانه در این درگیری ها بنا به اخبار اولیه 5 سرباز ترکیه شهید شده است.
درگیری نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در شهر حکاری از توابع منطقه شیمدینلی ترکیه به وقوع پیوسته است، بر این اساس درگیری ها تا نقطه 0 مرزی عراق و در کوه های بال قایا نیز ادامه دارد.
نام شهدای ترکیه در درگیری با تروریستهای پ.ک.ک مشخص گردیده است:
گوک خان قورقود Gökhan Korkut
نیهات گون Nihat Gün
محمد بوستانجی Mehmet Bostancı
بکیر چاووش Bekir Çavuş
بیلال آغ گون Bilal Akgün
اخبار اولیه حاکی از زخمی شدن 1 سرباز ترکیه نیز می باشد که نامش هنوز مشخص نگردیده است.
مشکل منطقه ای فاشیسم کرد مشکل تمامی ملل منطقه می باشد و تنها چند گروه از سازمانهای تروریستی – فاشیستی کورد در ترکیه به فعالیت می پردازند، بسیاری از این گروهها در آزربایجان جنوبی سالهاست که به انسان کشی مشغول اند. 
http://tinyurl.com/aepvwvu
بمباران کمپ های حزب کارگران کوردستان
بر اساس اخبار روزنامه یئنی شافاق ترکیه دیشب هواپپماهای ترکیه کمپ های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در شمال عراق را مورد هدف قرار داده اند. اخبار منتشر شده حاکی از هدف گیری 30 مورد با موفقیت صورت گرفته است. هواپیماهای جنگنده ترکیه دیشب سات 21:00 از طریق پایگاه نظامی دیاربکیر اقدام به پرواز و انجام عملیات ضد تروریستی نموده اند که خوشبختانه در نهایت موفقیت اهداف خود را منهدم کرده اند. بمباران کمپ های پ.ک.ک در شمال عراق حدود 2 ساعت به طول انجامیده است و بیشتر کمپ های مهم ناحیه زاپ، خاکورک و ...مورد هدف واقع گردیده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c4kero8
3 جسد اعضای پ.ک.ک کشف گردید
بر اساس عملیات ضد تروریستی نیروهای نظامی ترکیه بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان در منطقه چوکورجا از توابع شهر حکاری ترکیه بوقوع پیوسته بود نیروهای نظامی ترکیه ای اقدام به جستجوی اجساد احتمالی درگیریها نمودند که با جسد 3 تروریست مواجه گشته اند. اجساد تروریستها با همکاری مردم منطقه به نزدیک ترین پایگاه نظامی ترکیه تحویل داده شده است. در عملیات ضد تروریستی ترکیه در این منطقه طی چند روز گذشته متاسفانه 1 سرباز ترکیه شهید و 4 نظامی دیگر زخمی شده بودند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/a2c6oda
فرار ها از حزب کارگران کوردستان همچنان ادامه دارد
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که با شکست ایدئولوژی سوخته خود مواجه شده و نمی تواند دیگر کودکان خردسال کورد را سپر ایدئولوژی سوخته اش کند هر روز با فرار بسیاری از به اصطلح میلیتانهای خود و تسلیم شدنشان به دولت ترکیه مواجه می گردد، در جدیدترین این موارد دیروز 2 تروریست عضو پ.ک.ک از طریق شهر حکاری ترکیه تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه گشته اند. تروریستها از برای اجرای مراحل قانونی و استفاده از قانون عفو ترکیه برخوردار خواهند شد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/b4c22lp

۸/۲۷/۱۳۹۱

اعتصاب غذای زندانیان پ.ک.ک - پاژک در ترکیه

حدود 60 روز از اعتضاب غذای زندانیان گروههای حزب کارگران کردستان و پاژک در ترکیه می گذرد، با ورود به سایت فارسی بالاترین لینک های داغی در مورد این خبر را در صفحه اول دیده و به به علت کنجکاوی سعی در بررسی مسائل مرتبط با این اعتصاب غذا گرفتم که قضیه به چه ترتیبی می باشد.
همانطور که شاید بدانید سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در ترکیه بیش از 30 سال به طور رسمی فعالیت می کند و طی 30 سال گذشته همواره در لیست سازمانهای تروریستی دنیا اعمم از ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، انواع سازمانهای حقوق بشر و ...جهانی واقع شده است لزومی به بیان تاریخچه این سازمان رادیکال کرد به هیچ وجه دیده نمی شود. پاژک نیز شاخه زنان پ.ک.ک را تشکیل می دهد، حزب کارگران کردستان یکی از سازمانهای تروریستی موفق در دنیا می باشد که توانسته جذایبتی برای کودکان دختر و زن کورد را در خود ایجاد کند، علت های متفاوتی می توان برای جذابیت این سازمان رادیکال و خشونت طلب کرد برای زنان کرد شمرد که خارج از مقوله این بحث می باشد.
هدف زندانیان حزب کارگران کردستان و پاژک از اعتصاب غذا چیست؟
با وب گردی در مدیای رادیکال کورد منطقه اهداف این اعتصاب کنندگان این طوربیان شده است:
1- ایجاد شرایط بهتر برای عبدالله اوجالان رهبر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) که در تبعید در جزیره امرالی ترکیه واقع شده است. احتمالاً منظور اعضای سازمان تروریستی آزادی بی قید و شرط عبدالله اوجالان نیست! بلکه ایجاد شرایطی که بتوانند با وکلای خود (این وکلا چه کسانی هستند و چه کارهائی تا قبل از این کرده اد خود مقاله ای دیگر می طلبد) دیدار هفتگی و ... داشته باشند،؛بنابه گزارشات سازمانهای حقوق بشر جهانی و اتحادیه اروپا عبدالله اوجالان رهبر سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان از تمامی شرایطی که یک انسان فارغ از مجرم بودنش می تواند درخواست کند را در سوئیتی که به وی در جزیره امرالی اختصاص داده شده برخوردا می باشد.   
2- مورد دوم حق استفاده از زبان مادری در سیستم قضائی ترکیه برای ارائه دادرسی ها می باشد که این موضوع نه به علت اعتصاب غذا بلکه به علت شرایطی که اتحادیه اروپا برای قبول عضویت ترکیه در نطر گرفته چند سالی می باشد که در جریان هست و همانطور که طی ماههای گذشته در مدیای حتی مرکزگرای فارس زبان نیز مقالاتی مرتبط منتشر شده اکنون شرایط قانونی برای استفاده از زبان مادری در سیستم قضائی ترکیه فراهم می باشد(1).
نوع نگاه سازمانهای حقوق بشر اتحادیه اروپا و غرب به اعتصاب غذای زندانیان پ.ک.ک / پاژک
در کنار زندانیان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان / پاژک چندین به اصطلاح نماینده کرد حزب ب.د.پ (حزب کردها در ترکیه – دست راست پ.ک.ک) نیز دست به اعتصاب غذای موقت زده اند و در کنار این درخواستی از پارلمان اروپا برای همراهی با اعتصاب غذا کننده گان داشته اند. 
خانم Ria Oomen-Ruijten که مسئول تهیه گزارشات حقوق بشر موسسه German Marshall Fund می باشد و در دیگر سو مسئول تهیه گزارشات حقوق بشر ترکیه را برای اتحادیه اروپا بر عهده دارد طی کنفرانسی مطبوعاتی که در آنکار با همکاری ان جی او ها و سازمان های حقوق بشر دولتی در ترکیه برگزار کرد "اعتصاب غذای زندانیان پ.ک.ک / پاژک را مغایر با اصل دمکراسی دانست" و از عدم وجود این نحو از اعتصاب غذا در زندانیان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) و پاژک سخن گفته و از بی ثمر بودن به زبان آوردن خواست ها بدین نحو در حالی که در ترکیه زمینه برای ادا کردن هر نوع تفکر فکری مساعد می باشد را به باد انتقاد گرفت. به نظر وی در حالیکه راه برای سیاسیون کورد برای پیگیریها خواست هائی که می توان در چهارچوب حقوق بشر و حقوق اقلیت ها پیگیری کرد وجود دارد اعتصاب غذا گروهی از اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک / پاژک بدون معنا می باشد(2).     
براستی اعتصاب غذا کننده گان پ.ک.ک / پاژک چه کسانی هستند؟
طبیعتاً تمامی اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان / پاژک که اکنون در زندانهای ترکیه به اعتصاب غذا دست زده اند تماماً دارای سوء سابقه ترور، تروریسم، انسان کشی و ... می باشند و بنا به چهارچوب و قوانین بین المللی در حال گذراندن مدت محکومت خود می باشند. تمامی اعتصاب غذا کننده گان بدون شک تاکنون سبب مرگ هزاران انسان شده اند ،بی شک رقم 30.000 ترور طی 35 سال گذشته از سوی تک تک همین اعضای پ.ک.ک / پژاک محقق گردیده است.برای مثال یکی از معروفترین اعتصاب کنندگان که در مدیای رادیکال کورد با آب و تاب به آن پرداخته می شود اعتصاب غذای پرتاب کنندگان مولوتف کوکتل می باشند، برای مثال سراب اسر (به ترکی ترکیه: serap eser) یکی از مجروحان همین پرتاب کننده گان مولوتوف کوکتل در ترکیه می باشد.  سراب اسر دختری 17 ساله و یکی از هزاران قربانی ترور و تروریسم حزب کارگران کردستان، حزب پاژک، تاک، ه.پ.گ و .. در ترکیه می باشد. چند سال پیش (دقیقاً 8 نوامبر 2009) که serap eser به مانند هر روز با اتوبوس مدرسه به سمت مدرسه در حرکت بود در ایستگاهی مورد هدف طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان واقع شده و چندین مولوتوف کوکتلی که به سمت ماشین مدرسه پرتاب شده بود سبب سوختن تمامی صورت سراب و چندین کودک خردسال ترکیه ای شد. سراب 17 ساله تنها 28 روز توانست به زخم هائی که برتنش از اصابت مولوتوف کوکتل پ.ک.ک وارد شده بود دوام آورد. 
یا برای مثال محمد جان اوغوز سوی (به ترکی ترکیه: Mehmet Can Oğuzsoy) چند سال پیش طی بمب گذاری که در یکی از میدانین شهر آنکارا تحقق داده بود سبب کشته شدن 5 غیرنظامی که کودک و زنان نیز جزءاین کشته شدگان و آسیب دیده گان  بودند حضور دارد می باشد، طی این بمبگذاری 45 شهروند ترکیه زخمی شدند. (3)
ویدئوی حمله تروریستی به اتوبوس مدرسه که سراب در آن صورت زیبایش را از دست داد:
https://www.youtube.com/watch?v=hYmnlRpgIuQ
نام صدها مورد از این انسانهائی که طی حیاتشان سبب مرگ هزاران انسان بزرگ و کوچک شده اند در لیست اعتصاب غذای اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان / پاژک دیده می شود.
 منابع استفاده شده برای تهیه مقاله:
1- http://hapistesaglik.wordpress.com/2012/11/11/aclik-grevinin-amaci-grevcilerin-talepleri-neler/
2- روزنامه سراسری یئنی شافاق چاپ ترکیه
http://yenisafak.com.tr/dunya-haber/aclik-grevinin-demokraside-yeri-yok-17.11.2012-424253
3- روزنامه زمان چاپ ترکیه
http://www.zaman.com.tr/null/serapin-katillleri-de-aclik-grevinde/2016964.html