۸/۲۸/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان: 5 شهید، 1 زخمی

بر اساس اخباری که دقایقی پیش سایت روزنامه حریت چاپ ترکیه منتشر ساخت نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه با گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) درگیری شدیدی داشته اند که متاسفانه در این درگیری ها بنا به اخبار اولیه 5 سرباز ترکیه شهید شده است.
درگیری نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در شهر حکاری از توابع منطقه شیمدینلی ترکیه به وقوع پیوسته است، بر این اساس درگیری ها تا نقطه 0 مرزی عراق و در کوه های بال قایا نیز ادامه دارد.
نام شهدای ترکیه در درگیری با تروریستهای پ.ک.ک مشخص گردیده است:
گوک خان قورقود Gökhan Korkut
نیهات گون Nihat Gün
محمد بوستانجی Mehmet Bostancı
بکیر چاووش Bekir Çavuş
بیلال آغ گون Bilal Akgün
اخبار اولیه حاکی از زخمی شدن 1 سرباز ترکیه نیز می باشد که نامش هنوز مشخص نگردیده است.
مشکل منطقه ای فاشیسم کرد مشکل تمامی ملل منطقه می باشد و تنها چند گروه از سازمانهای تروریستی – فاشیستی کورد در ترکیه به فعالیت می پردازند، بسیاری از این گروهها در آزربایجان جنوبی سالهاست که به انسان کشی مشغول اند. 
http://tinyurl.com/aepvwvu
بمباران کمپ های حزب کارگران کوردستان
بر اساس اخبار روزنامه یئنی شافاق ترکیه دیشب هواپپماهای ترکیه کمپ های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در شمال عراق را مورد هدف قرار داده اند. اخبار منتشر شده حاکی از هدف گیری 30 مورد با موفقیت صورت گرفته است. هواپیماهای جنگنده ترکیه دیشب سات 21:00 از طریق پایگاه نظامی دیاربکیر اقدام به پرواز و انجام عملیات ضد تروریستی نموده اند که خوشبختانه در نهایت موفقیت اهداف خود را منهدم کرده اند. بمباران کمپ های پ.ک.ک در شمال عراق حدود 2 ساعت به طول انجامیده است و بیشتر کمپ های مهم ناحیه زاپ، خاکورک و ...مورد هدف واقع گردیده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c4kero8
3 جسد اعضای پ.ک.ک کشف گردید
بر اساس عملیات ضد تروریستی نیروهای نظامی ترکیه بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان در منطقه چوکورجا از توابع شهر حکاری ترکیه بوقوع پیوسته بود نیروهای نظامی ترکیه ای اقدام به جستجوی اجساد احتمالی درگیریها نمودند که با جسد 3 تروریست مواجه گشته اند. اجساد تروریستها با همکاری مردم منطقه به نزدیک ترین پایگاه نظامی ترکیه تحویل داده شده است. در عملیات ضد تروریستی ترکیه در این منطقه طی چند روز گذشته متاسفانه 1 سرباز ترکیه شهید و 4 نظامی دیگر زخمی شده بودند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/a2c6oda
فرار ها از حزب کارگران کوردستان همچنان ادامه دارد
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که با شکست ایدئولوژی سوخته خود مواجه شده و نمی تواند دیگر کودکان خردسال کورد را سپر ایدئولوژی سوخته اش کند هر روز با فرار بسیاری از به اصطلح میلیتانهای خود و تسلیم شدنشان به دولت ترکیه مواجه می گردد، در جدیدترین این موارد دیروز 2 تروریست عضو پ.ک.ک از طریق شهر حکاری ترکیه تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه گشته اند. تروریستها از برای اجرای مراحل قانونی و استفاده از قانون عفو ترکیه برخوردار خواهند شد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/b4c22lp

۸/۲۷/۱۳۹۱

اعتصاب غذای زندانیان پ.ک.ک - پاژک در ترکیه

حدود 60 روز از اعتضاب غذای زندانیان گروههای حزب کارگران کردستان و پاژک در ترکیه می گذرد، با ورود به سایت فارسی بالاترین لینک های داغی در مورد این خبر را در صفحه اول دیده و به به علت کنجکاوی سعی در بررسی مسائل مرتبط با این اعتصاب غذا گرفتم که قضیه به چه ترتیبی می باشد.
همانطور که شاید بدانید سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در ترکیه بیش از 30 سال به طور رسمی فعالیت می کند و طی 30 سال گذشته همواره در لیست سازمانهای تروریستی دنیا اعمم از ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، انواع سازمانهای حقوق بشر و ...جهانی واقع شده است لزومی به بیان تاریخچه این سازمان رادیکال کرد به هیچ وجه دیده نمی شود. پاژک نیز شاخه زنان پ.ک.ک را تشکیل می دهد، حزب کارگران کردستان یکی از سازمانهای تروریستی موفق در دنیا می باشد که توانسته جذایبتی برای کودکان دختر و زن کورد را در خود ایجاد کند، علت های متفاوتی می توان برای جذابیت این سازمان رادیکال و خشونت طلب کرد برای زنان کرد شمرد که خارج از مقوله این بحث می باشد.
هدف زندانیان حزب کارگران کردستان و پاژک از اعتصاب غذا چیست؟
با وب گردی در مدیای رادیکال کورد منطقه اهداف این اعتصاب کنندگان این طوربیان شده است:
1- ایجاد شرایط بهتر برای عبدالله اوجالان رهبر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) که در تبعید در جزیره امرالی ترکیه واقع شده است. احتمالاً منظور اعضای سازمان تروریستی آزادی بی قید و شرط عبدالله اوجالان نیست! بلکه ایجاد شرایطی که بتوانند با وکلای خود (این وکلا چه کسانی هستند و چه کارهائی تا قبل از این کرده اد خود مقاله ای دیگر می طلبد) دیدار هفتگی و ... داشته باشند،؛بنابه گزارشات سازمانهای حقوق بشر جهانی و اتحادیه اروپا عبدالله اوجالان رهبر سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان از تمامی شرایطی که یک انسان فارغ از مجرم بودنش می تواند درخواست کند را در سوئیتی که به وی در جزیره امرالی اختصاص داده شده برخوردا می باشد.   
2- مورد دوم حق استفاده از زبان مادری در سیستم قضائی ترکیه برای ارائه دادرسی ها می باشد که این موضوع نه به علت اعتصاب غذا بلکه به علت شرایطی که اتحادیه اروپا برای قبول عضویت ترکیه در نطر گرفته چند سالی می باشد که در جریان هست و همانطور که طی ماههای گذشته در مدیای حتی مرکزگرای فارس زبان نیز مقالاتی مرتبط منتشر شده اکنون شرایط قانونی برای استفاده از زبان مادری در سیستم قضائی ترکیه فراهم می باشد(1).
نوع نگاه سازمانهای حقوق بشر اتحادیه اروپا و غرب به اعتصاب غذای زندانیان پ.ک.ک / پاژک
در کنار زندانیان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان / پاژک چندین به اصطلاح نماینده کرد حزب ب.د.پ (حزب کردها در ترکیه – دست راست پ.ک.ک) نیز دست به اعتصاب غذای موقت زده اند و در کنار این درخواستی از پارلمان اروپا برای همراهی با اعتصاب غذا کننده گان داشته اند. 
خانم Ria Oomen-Ruijten که مسئول تهیه گزارشات حقوق بشر موسسه German Marshall Fund می باشد و در دیگر سو مسئول تهیه گزارشات حقوق بشر ترکیه را برای اتحادیه اروپا بر عهده دارد طی کنفرانسی مطبوعاتی که در آنکار با همکاری ان جی او ها و سازمان های حقوق بشر دولتی در ترکیه برگزار کرد "اعتصاب غذای زندانیان پ.ک.ک / پاژک را مغایر با اصل دمکراسی دانست" و از عدم وجود این نحو از اعتصاب غذا در زندانیان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) و پاژک سخن گفته و از بی ثمر بودن به زبان آوردن خواست ها بدین نحو در حالی که در ترکیه زمینه برای ادا کردن هر نوع تفکر فکری مساعد می باشد را به باد انتقاد گرفت. به نظر وی در حالیکه راه برای سیاسیون کورد برای پیگیریها خواست هائی که می توان در چهارچوب حقوق بشر و حقوق اقلیت ها پیگیری کرد وجود دارد اعتصاب غذا گروهی از اعضای سازمان تروریستی پ.ک.ک / پاژک بدون معنا می باشد(2).     
براستی اعتصاب غذا کننده گان پ.ک.ک / پاژک چه کسانی هستند؟
طبیعتاً تمامی اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان / پاژک که اکنون در زندانهای ترکیه به اعتصاب غذا دست زده اند تماماً دارای سوء سابقه ترور، تروریسم، انسان کشی و ... می باشند و بنا به چهارچوب و قوانین بین المللی در حال گذراندن مدت محکومت خود می باشند. تمامی اعتصاب غذا کننده گان بدون شک تاکنون سبب مرگ هزاران انسان شده اند ،بی شک رقم 30.000 ترور طی 35 سال گذشته از سوی تک تک همین اعضای پ.ک.ک / پژاک محقق گردیده است.برای مثال یکی از معروفترین اعتصاب کنندگان که در مدیای رادیکال کورد با آب و تاب به آن پرداخته می شود اعتصاب غذای پرتاب کنندگان مولوتف کوکتل می باشند، برای مثال سراب اسر (به ترکی ترکیه: serap eser) یکی از مجروحان همین پرتاب کننده گان مولوتوف کوکتل در ترکیه می باشد.  سراب اسر دختری 17 ساله و یکی از هزاران قربانی ترور و تروریسم حزب کارگران کردستان، حزب پاژک، تاک، ه.پ.گ و .. در ترکیه می باشد. چند سال پیش (دقیقاً 8 نوامبر 2009) که serap eser به مانند هر روز با اتوبوس مدرسه به سمت مدرسه در حرکت بود در ایستگاهی مورد هدف طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان واقع شده و چندین مولوتوف کوکتلی که به سمت ماشین مدرسه پرتاب شده بود سبب سوختن تمامی صورت سراب و چندین کودک خردسال ترکیه ای شد. سراب 17 ساله تنها 28 روز توانست به زخم هائی که برتنش از اصابت مولوتوف کوکتل پ.ک.ک وارد شده بود دوام آورد. 
یا برای مثال محمد جان اوغوز سوی (به ترکی ترکیه: Mehmet Can Oğuzsoy) چند سال پیش طی بمب گذاری که در یکی از میدانین شهر آنکارا تحقق داده بود سبب کشته شدن 5 غیرنظامی که کودک و زنان نیز جزءاین کشته شدگان و آسیب دیده گان  بودند حضور دارد می باشد، طی این بمبگذاری 45 شهروند ترکیه زخمی شدند. (3)
ویدئوی حمله تروریستی به اتوبوس مدرسه که سراب در آن صورت زیبایش را از دست داد:
https://www.youtube.com/watch?v=hYmnlRpgIuQ
نام صدها مورد از این انسانهائی که طی حیاتشان سبب مرگ هزاران انسان بزرگ و کوچک شده اند در لیست اعتصاب غذای اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان / پاژک دیده می شود.
 منابع استفاده شده برای تهیه مقاله:
1- http://hapistesaglik.wordpress.com/2012/11/11/aclik-grevinin-amaci-grevcilerin-talepleri-neler/
2- روزنامه سراسری یئنی شافاق چاپ ترکیه
http://yenisafak.com.tr/dunya-haber/aclik-grevinin-demokraside-yeri-yok-17.11.2012-424253
3- روزنامه زمان چاپ ترکیه
http://www.zaman.com.tr/null/serapin-katillleri-de-aclik-grevinde/2016964.html

۸/۲۶/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان: 2 تروریست به هلاکت رسید

بر اساس اخبار سایت روزنامه بوگون ترکیه نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر تونجلی ترکیه شکل گرفته است که نیروهای ترکیه ای موفق به هلاکت رساندن 2 تروریت گشته اند.
هدف نیروهای نظامی ترکیه از عملیات ضد تروریستی مذکور وارد ساختن ضربه به پ.ک.ک که با توجه به روند سردی هوا به زودی برای تامین نیرو، آموزش ، بازیابای و ..به کمپ های واقع در شمال عراق و نقاط 0 مرزی گسیل خواهد شد بیان گردیده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bnkv7vz
بمباران کمپ های حزب کارگران کوردستان
بر اساس اخبار منتشر شده در سایت روزنامه یئنی شافاق ترکیه دیروز هواپیماهای جنگنده نوع F-16 چندین بار کمپ های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در شمال عراق را مورد هدف قرار داده اند، بر اساس اخبار منتشر شده مهمترین هدف هواپیماهای جنگی ترکیه هدف قرار دادن کمپ یکی از رهبران سوریه ای پ.ک.ک بوده است. 
حمله هوائی جنگنده های ترکیه در ساعت 23:00 و نسبت به کمپ های زاپ، متینا و .... صورت گرفته است. منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bths6oq
پاسگاه های مرزی سوریه در دست حزب کارگران کردستان
بر اساس منابع اطلاعاتی ترکیه – آمریکا بشار اسد و حزب بعث سوریه اکثر پاسگاه های مرزی تا حدود 30-35 کیلومتری نزدیک ترکیه را به میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) و شاخه سوریه ای پ.ک.ک با نام پ.ی.د واگذار کرده است. 
در گزارش اطلاعاتی منتشر شده شاخه سوریه حزب کارگران کوردستان در حال تحقق سیستمی مانند ک.ج.ک را در پیش گرفته اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bhrdkto
حزب کارگران کوردستان کودکان ربوده شده را به شمال عراق می برد
بر اساس اعترافات یک کودک 16 ساله کورد که توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) ربوده و به گروگان گرفته شده بود رسوائی جدیدی بر تاریخ ننگ پ.ک.ک افزوده شد، این سازمان رادیکال و تروریست پس از ربوده و گروگانگیری کودکان خردسال کرد کودکان را برای تعلیم و تامین کادر خود به یکی از کمپ های واقع شده در شمال عراق از جمله کمپ زاپ منتقل می کند. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d3njb8w

۸/۲۴/۱۳۹۱

طرفداران حزب کارگران کردستان سوپرمارکتی را به آتش کشیدند

طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) اینبار در شهر مرسین ترکیه اقدام به آتش کشیدن سوپرمارکتی نمودند. 
طرفداران پ.ک.ک در حالی که در داخل سوپرمارکت چندین شهروند ترکیه حضور داشتند با پرتاب کردن مولوتف کوکتل اقدام به آتش زدن سوپرمارکت نمودند. تصاویر ویدئوی این حمله طرفداران تررو و تروریسم امروز در مدیای ترکیه منتشر گشته است که می توانید ویدئوی به آتش کشیدن سوپرمارکت را از طریق لینک زیر مشاهده کنید:
http://tinyurl.com/btbgy9w
خوشبختانه حمله طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان برای تحقق یک قتل عام واقعی صورت گرفته بود در صورتیکه شهروندان ترکیه ای داخل سوپرمارکت خونسردی خودرا حفظ نمی کردند عمل طرفداران ترور و تروریسم به فاجعه انسانی میبدل می گشت.
درگیری با حزب کارگران کوردستان: 1 نگهبان روستا زخمی شد، 2 تروریست به هلاکت رسید
بر اساس اخباری که دقایقی پیش سایت روزنامه یئنی شافاق ترکیه منتشر ساخت نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در شهربینگول ترکیه و منطقه گنج داشته اند که متاسفانه در این درگیری 1 نگهبان روستائی زخمی شده و نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه موفق به هلاکت رساندن 2 تروریست از اعضای پ.ک.ک گشته اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c4jxfl6
حمله طرفداران حزب کارگران کردستان به یکی از دانشگاه های ترکیه
طی روزهای گذشته گروهی از طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) به مرکزیت شهر آنکارا در دانشگاه های ترکیه اقدام به ضرب و شتم دیگر دانش جویان مخالف افکار فاشیستی گروههای مذکور نموده اند. طی روزهای گذشته دانشگاه زبان، تاریخ و جغرافیای شهر آنکارا میزبان گروههای مذکور بود و گروه های طرفدا ترور و تروریسم تنها به سبب اختلاف فکری گروهی دیگر از دانش جویان اقدام به ضرب و شتم دانش جویان دیگر نموده اند، سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان دارای شاخه داخل شهری به نام ک.ج.ک می باشد که نقش این سازمان تهیه عضو و ایجاد پروپاگاندا برای عضوگیری پ.ک.ک می باشد.
تصاویر ویدئوی این ضرب و شتم توسط مدیای ترکیه منتشر شده است که این تصاویر را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:
http://tinyurl.com/ch4df97
درگیری با پ.ک.ک : 1 تروریست به هلاکت رسید
طی عملیات ضد تروریستی نیروهای نظامی و امنیتیترکیه در مناطق مشخص نیروهای ترکیه ای موفق به هلاکت 1 تروریست از اعضای حزب کارگران کردستان در منطقه خاتای ترکیه گشته اند. از پناهگاه تروریتس مذکور 1 اسلحه کلاشینکف، 2 بمب دست ساز و مقدار بسیار زیادی انواع مواد منفجره و .. بدست آمده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/dyt45ts
زلمی خلیل نژاد: بشار اسد و حزب بعث سوریه از حزب کارگران کردستان حمایت می کند
دیپلمات کهنه کار آمریکا در عراق و افغانستان و نماینده سازمان ملل در مصاحبه ای با روزنامه حرت ترکیه مسال جالبی از حمایت بی چون و چرای بشار اسد و حامیان وی از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) پرده برداشت.
به نظر وی بروز جنگ داخلی در سوریه بهترین فرصت را بازسازی سازمان تروریستی پ.ک.ک ایجاد کرد. او حمایت بشار اسد - حزب بعث سوریه و حامیان وی از پ.ک.ک را نیز برای ایجاد مشکلی برای همسایگان سوریه الخصوص ترکیه دانست و چرائی بازی با کارت همیشگی کوردها را دورنگه داشتن آنکارا از حمایت مخالفان بشار اسد عنوان کرد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d38pgzq

۸/۲۲/۱۳۹۱

نتایج تحقیقات جدید در مورد حزب کارگران کردستان

بر اساس نتایج تحقیقات تازه منتشر شده سن اعضائی که جدیداً به سازمانهای تروریستی حزب کارگران کوردستان / حزب اتحادیه جوامع کردستان پیوسته اند مابین 17-21 سال می باشد، که خود ناشی از بکارگیری کودکان خردسال و جوانان برای امر انسان کشی در بین سازمانهای تروریستهای مذکور را یک بار دیگر هویدا می سازد.
بر اساس تحقیقاتی که از سوی مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم و اقدامات غیرقانونی منتشر گردیده است طی ماه های گذشته سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) فعالیت شدیدی در حوزه جذب نیرو با استفاده از مدارس و کودکان را آغاز کرده است .
بر اساس تحقیقات صورت گرفته کمترین رغبت به پیوستن به سازمان های تروریستی کرد در خانواده هائی که دارای فرزند کمتر می باشند مشاهده گردیده است. 
بر اساس تحقیقات :
بیش از 77% اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان از مردان و 23% از زنان تشکیل می گردد.
بیش از 72% سطح سواد اعضای پ.ک.ک بی سواد یا دارای حداقل سواد (پنجم ابتدائی) می باشند.
اشخاصی که قبلاً دارای هیچ کاری نبوده و فعالیتی نداشته اند بیش از 78% اعضای حزب کارگران کردستان را تشکیل می دهند.
اگر از یک خانواده ای 1 عضو به سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان می پیوندند دیگر اعضا تمایلی به عضویت ندارند.
منبع ترجمه خبر:  
http://tinyurl.com/bnvg8wk
بمباران مواضع حزب کارگران کوردستان
بر اساس اخبار سایت روزنامه بوگون ترکیه هوایپماهای جنگنده ترکیه دیشب ساعت 22:30 مواضع سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) را مورد هدف قرار داده اند. هوایپماهای جنگنده نوع F-16 ترکیه در مثلث حکاری- شیرناک و عراق اقدام به هدف قرار دادن کمپ ها و مواضع سازمان تروریستی پ.ک.ک نمودهاند.
جنگنده های F-16 ترکیه از طریق پایگاه نظامی شهر دیاربکیر ترکیه برخواسته اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cbbj55e 
درگیری با حزب کارگران کردستان: 2 تروریست به هلاکت رسید
بر اساس اخبار سایت روزنامه یئنی شافاق ترکیه نیروهای امنیتی نظامی ترکیه درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه آغری از توابع دوغو بازید داشته اند که در این درگیری ها موفق به هلاکت رساندن 2 تروریست گشته اند.
متاسفانه در این درگیریها 1 نیروی امنیتی ترکیه نیز دچار جراحات سطحی گشته است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d57k84k