۴/۱۸/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 3 تروریست به هلاکت رسید

بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است نیروهای نظامی امنیتی ترکیه درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) داشته اند که در این درگیری موفق به هلاکت 3 تروریست از اعضای پ.ک.ک گشته اند.
بر اساس گفته های فرماندار شهر آغری ترکیه در تاریخ 5 جولای 2012 در دوغوبایزیت 11 ترانزیت به وسیله اضعای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به آتش کشیده شده بود که نیروهای نظامی ترکیه پس از این موضوع اقدام به شروع عملیات نظامی در منطقه نمودند. در تاریخ 8 جولای 2012 طی درگیری که نیروهای نظامی ترکیه با تروریست های حزب کارگران کردستان  در ساعت 16:45 داشته اند موفق به هلاکت 3 تروریست شده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cywbfwq
به علت انفجار مین یکی از سربازان ترکیه کشته شد 
بنا به اخبار سایت روزنامه استار چاپ ترکیه 1 سرباز ترکیه که در حال بررسی و جستجوی تروریست های حزب کارگران کردستان (PKK) بود از انفجار حاصل از مین کارگذاشته شده توسط حزب کارگران کوردستان جان خود را از دست داد.
پس از به آتش کشیدن چندین ترانزیت از سوی حزب کارگران کوردستان در مطنقه تونجلی عملیات وسیعی آغاز شده بود که متاسفانه یک سرباز ترکیه به نام احمد داغلیغی در این عملیات کشته شد.
تروریست های عضو حزب کارگران کردستان طی روزهای گذشته در راه های مبادلاتی مرزی ترکیه اقدام به آتش کشیدن چندین تزانزیت ترکیه نموده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ctofno2
درگیری با حزب کارگران کردستان در شهر بیتلیس ترکیه: 3 زخمی
در شهر بیتلیس ترکیه و در منطقه تاتوان نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه دریگری با میلتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) داشته اند که متاسفانه در این درگیری 3 سرباز ترکیه مجروح شده است.
درگیری با سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان پس از به آتش کشیده شدن ترانزیت های ترکیه ای و آغاز عملیات در منطقه شروع شد. سربازان مجروح شده بنا به اخبار روزنامه جمهوریت ترکیه به بیمارستان شهر بیتلیس ترکیه منتقل شده اند.
عملیات با استفاده از حمایت هلیکوپترها در منطقه ادامه دارد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bpz3cl4
هدف جدید حزب کارگران کوردستان در منطقه آسیب زدن به اقتاد مردم کرد و منطقه می  باشد.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان طی چند روز گذشته اقدام به آتش زدن 16 ترازنیت ترکیه نموده است، هدف ترکیه بدون کوچکترین شکی جلوگیری از اجرای پروژه ای توسعه مناطق کردنشین ترکیه می باشد. مناطق کوردنشین ترکیه طی 10 ساله گذشته میزبانی سرمایه گذاری بسیار زیادی بودند که بنا به آمار رسمی این سرمایه گذاری را با سرمایه گذاری 62 سال پیش می توان مقایسه نمود. انواع تشویق ها و ماده قانون هائی که دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذرای داخلی و خارجی در مناطق ترکیه تصویب کرده و به اجرا رسانده هست همگی در جهت تشویق سرمایه گذاری در مناطق کردنشین و جلوگیری از استعمار کردهای ترکیه ای توسط حزب کارگران کردستان (PKK) می باشد.
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان برای استعمار شهروندان کورد ترکیه ای از هیچ عملی غیرانسانی و تروریست مابانه دریغ نمی کند، در جدیدترین این سلسله اقدامات شروع به آتش کشیدن ترانزیت های ترکیه می نماید. 
طی روزهای گذشته در همین وبلاگ اخبار اورمیه خبری مبنی بر گشودن آتش به سمت کارگران سد سازی سیلوان را منتشر کردیم، تاکنون 40 شرکت سرمایه گذاری بنا به تهدیدهائی که از سوی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان دریافت نموده اند برای حفظ جان و سرمایه خود از سرمایه گذاری در مناطق کوردنشین دست کشیده اند.
http://tinyurl.com/cl2duyf
بمباران گذرگاه های حزب کارگران کوردستان
بنا به اخبار سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه پس از به آتش کشیدن 16 ترانزیت ترکیه نیروهای نظامی ترکیه اقدام له شروع عملیات بر علیه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان نموده اند و در این عملیات اکثر گذرگاه های پ.ک.ک توسط هلیکوپترهای کبری و اسکورسکی ترکیه بمباران می شود. بیشتر مواضع بمباران شده حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در مناطق تونجلی – ارزینجان صورت گرفته است.
http://tinyurl.com/74lt2yy

۴/۱۷/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان: 2 شهید ، 1 زخمی

براساس اخباری که سایت روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه منتشر کرده است دیروز در شهر وان و در منطقه باغچه شهیر گروهی از تروریستها عضو حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) درگیری با نیروهای نظامی ترکیه داشته اند که متاسفانه در این حادثه تروریستی 2 نگهبان روستا کشته و 1 سرباز گروهبان دیگر زخمی شده اند.
محمد امین یابالاک و مدنی تایلاک دو نگهبان روستا بودند که توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان کشته شدند.
سرباز زخمی نیز به بیمارستان دولتی شهر وان ترکیه منتقل شده و در حال تداوی می باشد.
بر اساس اخبار درگیری شدیدی بین تروریستهای حزب کارگران کوردستان و نیروهای نظامی ترکیه در منطقه در حال پی گیری می باشد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d6r6cjb
حمله تروریستی حزب کارگران کردستان به کامیون نظامی ترکیه
بر اساس اخباری که سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر کرده است گروهی از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در اثنای گذرکامیونهای نظامی ترکیه اقدام به گشودن آتش با استفاده از راکت انداز و دیگر سلاح های دوربرد نموده اند.
خوشبختانه در این حادثه تروریست خسارت جانی و مالی محقق نشد.
حمله تررویستی حزب کارگران کردستان در شهر تونجلی و در راه مبادلاتی تونجلی – پولومور- ارزینجان صورت گرفته است.
نیروهای نظامی ترکیه پس از آگاهی از این عملیات تروریستی عملیات وسیعی را در منطقه برای دستیگری تروریستها آغاز کرده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c2vny8h
2 تروریست عضو حزب کارگران کردستان دستگیر شد
بر اساس منابع منتشر شده در مدیای ترکیه 2 تروریست عضو کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی بودند خوشبختانه تسوط نیروهای نظامی اطلاعاتی ترکیه دستگیر شده اند.
2 تروریست مذکور در شهر دیاربکیر ترکیه دستگیر شده اند، هر دو از اعضای نظامی پ.ک.ک می باشند. 
از تروریستهای عضو حزب کارگران کردستان مقدار بسیار زیادی بمب دست ساز، اسلحه و ... بدست آمده است.
افراد دستگیر شده پس از معاینه پزشکی برای ادامه مراحل قانونی به دادگاه شهر دیاربکیر منتقل شده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bm26avc


۴/۱۶/۱۳۹۱

اخطار ارتش آزادی بخش سوریه به اقدامات حزب کارگران کردستان

در ویدوئی که در سایت اشتراک ویدئوی یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است یکی از افسران شناخته شده ارتش آزادی بخش سوریه طی پیامی از اقدامات حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) که همسو با دولت بشار اسد و رژیم بعث برای سرکوب معترضین می باشد به پ.ک.ک برای ادامه روند همکاری با بشار اسد برای سرکوب معترضین سوریه ای اخطار جدی داده شده است که در صورت ادامه همکاری در سرکوب معترضین توسط حزب کارگران کردستان نیروهای مسلح ارتش آزادی بخش سوریه نیز اقدامات متقابلی را انجام خواهند داد.
در پیام تلویزیون افسر عالی رتبه ارتش آزاد سوریه چنین آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
به طور عمومی و اخص طی ماههای گذشته قتل عام های مشکوکی در بعضی از مانطق سوریه به مانند  آفرین آشکار شده است، بنا به ادله محکم و غیرقابل انکار این قتل عام ها توسط حزب کارگران کوردستان (PKK) صورت گرفته است و هدف از این کشتارهای هدف دار سعی در عدم مشارکت کردها در حرکت معترضین بوده است.
در مناطق کردنشین و مرزی که امروزه به صورت آشکارا تحت کنترل حزب کارگران کردستان می باشد آدم ربائیها، کشتار هدف دار، قتل عام هائی بر علیه کردهائی که در صف معترضین می باشند شاهد می باشیم. دیروز نیز چندین تن از برادران کردمان در شهر آفرین مورد حمله تروریست حزب کارگران کوردستان واقع شده اند.
همکاری نزدیک حزب کارگران کوردستان با حکومت بشار اسد و حزب بعث طی ماههای اخیر شدت بیشتری یافته است به طوریکه که بشار اسد کنترل چندین منطقه مرزی سوریه را به میلیتانهای حزب کارگران کردستان واگذار کرده است.
 ما دسته صلاح الدین عیوبی هرگر نمی خواهیم کوچکترین مشکلی برای کردهای سوریه ای بوجود آید، چون آنها برادران ما می باشند. مابه حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) اخطار می دهیم که در صورت ادامه این روند ما نیز به صورت متقابل عمل خواهیم کرد. سوریه متعلق به تمامی سوریه ای هاست و مبارزه ما جنبه همگانی دارد. ما طرفدار خلق سوریه می باشیم.  
کوردها در سوریه جمعیتی برابر با 2 میلیون را  دارای می باشند.
منبع ترجمه بیانیه ارتش آزاد سوریه در مورد حزب کارگران کردستان: 
http://tinyurl.com/czugamz
ویدئوی بیانیه ارتش آزاد سوریه در سایت یوتیوب:
بيان صادر عن كتيبة صلاح الدين الأيوبي بخصوص الأعمال التشبيحية التي تقوم بها حزب العمال الكردستاني

همکاری حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) با بشار اسد و حزب بعث

بر اساس منابع اطلاعاتی ترکیه و منطقه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در جدیدترین اقدام حمایتی خود از بشار اسد و حزب بعث اقدام به گسیل چند صد تروریست به سوریه نموده است.
بر اساس اخبار سایت روزنامه استار چاپ ترکیه بیشتر تروریست های عضو حزب کارگران کردستان که به سوریه منتقل شده اند از کمپ های پ.ک.ک واقع در کوههای قندیل در شمال عراق و کمپ زاپ بوده اند که با استفاده از تریلرهائی به صورت مخفیانه به سوریه منتقل شده اند.
ورود اعضای حزب کارگران کوردستان (PKK) از عراق به سوریه توسط هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه و آمریکا مشخص شده است، بیشتر تروریست های وارده به سوریه با شاخه سوریه ای پ.ک.ک که با نام پ.ی.د به فعالیت می پردازد در شهرهائی به مانند آفرین و کمپ های نزدیک به این کمپ در داخل خاک سوریه منتقل شده اند. بر اساس منابع اطلاعاتی اینک بیش از 6000 تروریست عضو حزب کارگران کردستان در سوریه به همراهی با بشار اسد برای کشتار و سرکوب اعتراضات معترضین می پردازند.
در نزدیک شهر آفرین سوریه بیش از 360 روستا وجود دارد که اکنون کنترل بیشتر روستاها و ورود و خروج مردم بر اساس دستور بشار اسد و حزب بعث از سوی حزب کارگران کردستان واگذار گشته است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ck5n7z9
حزب کارگران کردستان چندین ماشین را به آتش کشید
میلیتانهای سازمان تروریست حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در راه مبادلاتی شهر وان ترکیه – چالدیران آزربایجان غربی و آغری اقدام به بستن راه نموده و 10 ماشین را به آتش کشیدند.
این مسئله در ساعت 20:00 و توسط گروهی متشکل از 40 الی 50 تروریست عضو حزب کارگران کردستان محقق شده است. بر اساس اخبار منتشر شده پ.ک.ک اقدام به آتش زدن 11 تریلر، 1 تاکسی و 1 کامیون که از راه می گذشتند نموده است.
پس از گزارش رانندگان از به آتش کشیدن وسایل نقیله توسط پ.ک.ک عملیات وسیعی در منطقه برای دستگیری اعزای حزب کارگران کردستان آغاز شده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bvcnqtq

۴/۱۵/۱۳۹۱

بهار عربی و حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

پروژه های حکومت ترکیه در رابطه با احقاق حقوق اقلیت کرد و شروع بهار عربی پایه های فکری و ایدئولوژی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) را تضعیف ساخت. در حالیکه دولت ترکیه در حال تغییر نگرش در موضوع حل مشکل ائتنیک کرد و حزب کارگران کردستان می باشد و حتی کار به جائی رسید که حکومت رجب طیب اردوغان دیدارهائی را با سران فعلی حزب کارگران کوردستان آغاز کرد پ.ک.ک به بهانه هائی از میز مذاکره گریخته و به مانند سالهای 1990 شروع به حملات تروریستی شدیدتری که شهروندان ترکیه و توریستها و گردشگران را مورد هدف قرار می داد آغاز نمود.  
در دیگر سو سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان امتحان خطاواری را در مسئله بهار عربی پس داد. روئسا و مجموعه حزب کارگران کوردستان در روزهای اول شروع بهار عربی با آنالیز خطادار فرض را بر رسیدن بهار عربی در ترکیه گذاشته بودند و برنامه های مدونی را نیز آماده سازی کرده بودند و حتی تزی با نام بهار ترکیه را نیز ادعا کرده و آغاز نمودند که واقعیت بسیار با این تخیل متفاوت بود. در صورتی که با شروع روند بهار عربی و اوضاع داخلی ترکیه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان باید در مواضع رادیکال خود تغییری می داد.   
حزب کارگران کوردستان (PKK) در موضوع بهار عربی امتحان بسیار خطادارای را در سوریه گذارند. پ.ک.ک در سوریه علارغم اعتراضات 16 ماه بر علیه رژیم بعث و حاکمیت بشار اسد همچنان در صف نیروهای بشار اسد برای سرکوب معترضین و الخصوص کردهای سوریه ای قرار گرفته و حتی برای عدم پیوستن کردهای سوریه ای به صف مخالفان از هیچ توطئه و نیرنگی دریغ نکرده است. طی ماههای گذشته چندین رهبر گروههای کورد سوریه ای که خواهان پیوستن کردها به جمع معترضین بودند به سبب های مختلفی و مرموزی ترور و قتل عام شدند.
گرچه که روئسای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان به ظاهر و به خیال خود مجاهدین آزادی و حریت می باشند ولی در عین تناقض در جهت منافع و خواسته های سازمان طی 16 ماه گذشته در سوریه پا به پای بشار اسد ، مخابرات(سیستم امنیتی و اطلاعاتی سوریه) و رژیم بعث در کشتار و قتل عام معترضین نقشی اساسی ایفا کرده است، در حالیکه دولت ترکیه از ماههای اول اعتراض به حق در سوریه در کنار معترضین ایستاده است. این وضعیت به عینه در عراق نیز تکرار شده است. ترکیه از شروع بهار عربی در منطقه به واقع فارغ از منافع ملی در جهت نفوذ دمکراسی در منطقه همواره از معرتضین بر حکومت های دیکتاتوری و توتالیتار حمایت کرده است.
حزب کارگران کوردستان در سوریه مانع هم سوئی کوردهای سوریه ای با معترضین رژیم بعث شده و از دیگر سو سد راه احقاق حقوق ملی و شهروندی کردهای ترکیه می گردد. حکومت ترکیه ماههاست که به دنبال مرجعی برای نشستن بر سر میز مذاکره می باشد ولی هر بار پ.ک.ک با انجام عملیات تروریستی رادیکال تری فضا را به شدت میلیتاریزه می کند. به خاطر عدم همسوئی با فضای طنین انداز دمکراسی در منطقه حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به علت عدم همراهی با فضای فوق و خطر تصفیه شدن همواره سعی در برهم زدن فضای دمکراسی منطقه با استفاده ابزاری از مشکلات موجود بین دول منطقه ظاهر می گردد به طوریکه اکنون ماشه حزب کارگران کوردستان در دست بشار اسد و رژیم بعث قرار گرفته و علت آن نیز همراهمی ترکیه با معترضین بشار اسد و رژیم بعث می باشد. بسیاری از حملات تروریست خشن ماههای گذشته به واقع بر همین اساس محقق شده اند.  
برای مثال مسئولین رده بالای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان همواره از مشکلات بین دولتهای استفاده اساسی را در جهت منافع خود برده اند. زمانیکه بین دولت ترکیه و اسرائیل مشکل سیاسی بوجود آمد یکباره حزب کارگران کوردستانی که در آتش بس به سر می برد بر عملیات های تروریستی و خشونت بار خود افزود. در دیگر سو طی چند ماه گذشته که رابطه ترکیه به دول سوریه و ایران بر اساس نوع نگرش بر انقلاب های منطقه هم سو نمی باشد به یکباره حزب کارگران کردستان دست به خشونت بارترین حملات تروریستی خود می زند.     
به صورت خلاصه وار حزب کارگران کوردستان بر خلاف افزایش وزش نسیم دمکراسی در داخل ترکیه و قرارگیری سنگ ها در جغرافیای خاورمیانه به صورت دیگری در خلاف جهت این تفکرات شنا می کند. با افزایش دمکراتیک شدن ترکیه و احقاق حقوق به حق شهروندان کورد ترکیه ای حزب کارگران کردستان دچار تزلزل پایه های فکری و ایدئولوژی خود شده است. 
با اوضاعی که در منطقه خاورمیانه و کشورهای نزدیک به مرزهای ترکیه جاری می باشد بی شک حزب کارگران کوردستان روزهای سختی را برای شهروندان ترکیه با خواست تحقق انواع حملات به شدت رادیکال و خشن رقم خواهد زد. حزب کارگران کردستان در حال برنامه ریزی برای هر گونه رویاروئی ترکیه و سوریه می باشد تا از اوضاع بوجود آمده نهایت بهره را ببرد. متفقین حزب کارگران کوردستان نیز بر هر نحوی وسائل راحتی و امکانات لازم برای انجام عملیاتهای تروریست را فراهم می سازند، حتی فکر حمایت اسرائیل از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در برهه زمانی مشخص در جمع وزرای اسرائیلی نیز به صورت آشکارا مورد بحث واقع شده بود.  
سوریه  - دوستان سوریه و حزب کارگران کوردستان به علت عدم هماهنگی با فضا، جهت و نیت انقلاب های بهار عربی همکاری بسیار نزدیکی را با هم به اجرا گذاشته اند. از شواهد پیداست که این تابستان گرمتر از تابستانهای گذشته خواهد بود. امیدوارم که دول و حکومت هائی که با استفاده از هر طور راه ها غیرانسانی و غیرقانونی سعی در سد سازی در فضای ورود دمکراسی به منطقه می باشند خود در چاهی که می کنند بیافتند.
سئدات لاچین ار، روزنامه استار چاپ ترکیه

۴/۱۴/۱۳۹۱

دستگیری 2 عضو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر وان ترکیه

بر اساس اخباری که در سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر شده است نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه طی عملیاتی که برای دستگیری اعضای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) داشته اند موفق به دستیگری 2 تروریست شده اند.
عملیات ضد ترور در منطقه باغچه شهیر شهر وان محقق شده است.
از 2 تروریست عضو حزب کارگران کردستان 1 بمب دست سازنیز کشف شده است. 2 تروریست برای بررسی و ادامه جریان اداری به ژاندرامری منطقه اعزام شدند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cqcx4nh
حمله تروریستی در شهر مرسین ترکیه
بر اساس اخباری که در سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه منتشر شده است عملیات تروریستی و بمب گذاری در شهر مرسین و در مقر نگهبانی پلیس شهر صورت گرفته است. 
بر این اساس 1 بمب در نزدیکی محل نگهبانی با صدای مهیبی منفجر شده و سبب ترس شهروندان گشته است. خوشبختانه در ایت حادثه تروریستی کشت هو یا زخمی وجود ندارد و فقط شیشه های خانه ها و ماشین های پارک شده خسارت دیده است.
بمب دیگر در کنار مسجد موغدات و نزدیکی سوپرمارکت منفجر شده است که خوشبختانه این بمب نیز خسارت مالی به بار نیاورده و تنها شیشه های اطراف خسارت دیده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/dys37vb
کشف 5 پناهگاه حزب کارگران کردستان در شهر ارزروم
پلیس شهر ارزروم پس از دستگیری چند تروریست عضو حزب کارگران کوردستان (PKK) و پس از بازجوئی از تروریست ها بر اساس گفته های اعضای پ.ک.ک اقدام به جستجوی مناطق مشخصی از شهر ارزروم ترکیه نموده است و در این جستجوها 5 پناهگاه پ.ک.ک کشف شده است.
در پناهگاهها 4 بمب دست ساز، 3 کیلوگرم آمونیوم نیترات، 13 عدد فتیله، کابلی به اندازه 500 متر، 1 بی سیم، کیت های بمب ، وسائل زندگی و ...بدست آمده است.
در آدرس دیگری در روستای قارایازی گوک سو 35 کیلوگرم آمونیوم نیترات نیز کشف شده است.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/crr92uj
اعضای حزب کارگران کردستان کامیون را به آتش کشیده و راننده را ربودند
گروهی از تروریستهای عضو حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر شیرناک و در منطقه بیت الشباب 2 کامیونی که در راه آوردن شن به منطقه برای راه سازی بودند را به آتش کشیده و 2 راننده را نیز ربودند.
این حادثه تروریست دیشب روی داده است، نیروهای نظامی ترکیه برای دستیگی تروریستها اقدام به آغاز عملیات در منطقه نموده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d987k23
در قبرس 3 هزار میلیتان حزب کارگران کردستان وجود دارد
درویش اراوغلو رئیس بخش ترک نشین قبرس در برنامه زنده ای که قرار داشت از تحرکات اسرائیل بر علیه ترکیه در قبرس جنوبی مطالب قابل تاملی را یاد کرد و در پایان از وجود 3 هزار تروریست عضو حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در بخش رم نشین قبرس خبر داد.
درویش اراوغلو که در برنامه تلویزیونی کانال A ترکیه حضور داشت از هم سو شدن با برنامه ترکیه در این زمینه یاد کرد.
بنا به گفته ها درویش اراوغلو اسرائیل پس از شکر آب اوضاع سیاسی با ترکیه اقدام به تعلیم و آموزش تروریستهای عضو حزب کارگران کردستان در بخش رم نشین قبرس نموده و اکنون بیش از 3 هزار تروریست در بخش روم نشین قبرس وجود دارند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/d5vmwj4

حمله تروریستی حزب کارگران کردستان به پلیس شهر وان: 3 زخمی

بر اساس اخباری که سایت روزنامه مان چاپ ترکیه منتشر ساخته است گروهی از اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) اقدام به گشودن آتش به سمت پلیس شهر وان ترکیه نموده اند که متاسفانه در این عملیات تروریست 2 پلیس و 1 شهروند ترکیه دچار جراحت شده اند.
حمله تروریستی فوق در شهر وان و در محله کاپی کوی صورت گرفته است، به طوریکه ماشین پلیس های که در حال رفتن به محل کار خود بودند ناگهان در اثر انفجار مینی که توسط پ.ک.ک در جاده جاسازی شده بود ماشین حمل مامورین پلیس کنترل خود را از دست داده و به بیرون از جاده پرت می شود، در همین اثنا گروهی از اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان اقدام به شلیک گلوله با استفاده از سلاح های دوربرد می کنند که با آتش متقابل نیروهای پلیس ترکیه مواجه شده و در اولین لحظات آتش 2 مامور پلیس و 1 شهروند ترکیه دچار جراحات می شوند. 
مامورین پلیس ترکیه برای تداوی به بیمارستان شهر وان ترکیه منتقل شده و عملیات وسیعی در منطقه برای دستگیری تروریستها آغاز می شود.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/cj8lbl2 
حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اینبار کارگران را مورد هدف قرار داد
بر اساس اخباری که از سوی سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر شده است گروهی از تروریستهای حزب کارگران کوردستان (PKK) در عملیات تروریست اقدام به گشودن آتش به سمت کارگران سد دیاربکیر ترکیه نموده اند.
بر این اساس کارگران سد شهر دیاربکیر منطقه سیلوان که مشغول کار در سد بوده اند به ناگهان مورد هدف آتش از سوی اعضای حزب کارگران کردستان واقع می شوند. خوشبختانه در این حمله تروریستی خسارت جانی و مالی به کارگران وارد نمی شود.
حمله تررویستی حزب کارگران کوردستان به مانند گذشته با استفاده از سلاح های دوربرد صورت گرفته است. 
در حادثه تروریستی مشابهی در همان منطقه گروهی از میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) اقدام به بستن راه مبادلاتی و اقدام به متوقف کردن مینی بوسی می نمایند، که راننده مینی بوس با دیدن افراد مسلح عضو پ.ک.ک به سرعت از منطقه و جاده دور می شود. اعضای حزب پ.ک.ک نیز اقدام به آتش گشودن به سمت ماشین می کنند که خوشبختانه این حادثه تروریست نیز تلفات جانی را در بر نداشت.
نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه پس از آگاهی از این حملات تروریستی عملیات وسیعی را در منطقه برای دستگیری تروریسهای عضو حزب کارگران کوردستان آغاز کرده اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cd576jw

۴/۱۳/۱۳۹۱

هلاکت 2 ترویست از اعضای حزب کارگران کردستان

بر اساس اخباری که سایت روزنامه زمان چاپ ترکیه دقایقی پیش منتشر کرد، نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه طی درگیری که با میلیتانهای عضو حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) داشته اند موفق به هلاکت رساندن 2 تروریست شده اند.
بر این اساس درگیری با تروریستها در شهر تونجلی ترکیه و منطقه اوواجیک صورت گرفته است.
اعضای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با مشاهده نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه که در حال بازرسی و جستجوی منطقه بودند اقدام به گشودن آتش به مست نیروهای ترکیه ای می کنند که با پاسخ آنی نیروهای ترکیه مواجه شده و در اولین درگیری 2 تروریست به هلاکت می رسد.
بر اساس خبرهای منتشر شده در مدیای ترکیه عملیات در مطنقه برای دستگیری دیگر تروریست ها ادامه دارد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/bn7fkku

حمله تروریستی حزب کارگران کردستان به پلیس ترکیه: 1 پلیس شهید و 1 زخمی

بر اساس اخباری که سایت روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه منتشر کرده است دیروز فرد یا گروهی از اعضای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) به صورت ناگهانی اقدام به گشودن آتش با استفاده از سلاح های دوربرد به مست پلیس شهر وان ترکیه نموده اند که متاسفانه در این حادثه تروریست 1 پلیس ترکیه شهید و 1 پلیس دیگر زخمی شده است.
پلیس های ترکیه پس از زلزله وان برای امنیت زلزله زدگان در حال نگهبانی و کنترل عبور و مرور در منطقه زلزله زده بودند که ناگهان از سوی فرد یا اشخاصی که به احتمال زیاد عضو حزب کارگران کردستان (PKK) بوده اند مورد هدف حمله تروریستی واقع می شوند.
پلیس های زخمی شده حاصل از عملیات تروریست فوق با استفاده از آمبولانس به مرکز درمانی وان منتقل شدند. 
متاسفانه در این حمله تروریستی مراد دیلماج 31 ساله به علت جراحت وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.
مراد دیلماج عضو پلیس شهر استانبول بود که پس از زلزله وان به طور داوطلبانه به شهر زلزله زده وان منتقل شده بود که در این عملیات تروریستی به شهادت رسید.
عملیات وسیعی در منطقه برای دستگیری تروریست و یا تروریستهای احتماعی عضو حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در منطقه آغاز شده و ادامه دارد.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cw2jcvz