۱/۲۴/۱۳۹۱

درگیری با حزب کارگران کردستان در شیرناک: 2 نظامی ترکیه کشته شد

بر اساس اخباری که دقایقی پیش در مدیای ترکیه منتشر شده است نیروهای نظامی – امنیتی ترکیه درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) داشته اند که متاسفانه دو نظامی ترکیه کشته شده است.
درگیری نظامیان ترکیه با تروریست های حزب کارگران کردستان در شهر شیرناک ترکیه و منطقه اولودره بوده است، هنوز از وجود و یا عدم وجود کشته و یا زخمی ها بیشتر خبری منتشر نشده است.
منبع خبر ترجمه: سایت روزنامه رادیکال ترکیه
http://tinyurl.com/cluqnhp
با فرارسیدن فصل بهار و یخ شدن برف ها به مانند سالهای گذشته سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) عملیاتهای تروریستی خود را افزایش داده و می دهد، علاوه بر مساعد بودن هوا به نظر بسیاری از کارشناسان ترور و تروریسم اوضاع نابسمان سوریه و حمایت بشار اسد از حزب کارگران کوردستان نیز بی تاثیر در افزایش حملات تروریستی بر علیه ترکیه نمی باشد. 
بشار اسد و حزب بعث پس از رفتار به حق ترکیه در مقابل با جنیاات های بشری بشار اسد اقدام به پناه دادن به آوارگان سوریه ای در داخل خاک خود کرده است که این رفتار ترکیه سبب حمایت های بشار اسد از حزب کارگران کردستان شده است، حتی همانطور که دیروز در خبری منتشر کردیم بشار اسد و و حزب بعث خواستار آزادی عبدالله اوجلان رهبر حزب کارگران کردستان و معاوضه آن با چند افسر ترکیه ای در سوریه می باشد.

درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 1 تروریست کشته و 1 اسیر

دقایقی پیش رسانه های ترکیه از خبر به هلاکت رسیدن یکی از تروریست های حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در درگیری با نیروهای نامی و امنیتی ترکیه را منتشر ساختند.
بر اساس اطلاعات اولیه منتشر شده درگیری مابین نیروهای نظامی – امنیتی ترکیه و میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در شهر دیاربکیر ترکیه رخ داده است.
در عملیات وسیعی که در منطقه آغاز شده است خبرهای اولیه حاکی از به هلاکت رسیدن 1 تروریست و اسیر شدن 1 تروریست دیگر می باشد.
در اثنای عملیات نیز تاکنون 10 کیلو انواع مواد منفجره بدست آمده است.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/7voyrp7
حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) یکی از سازمانهای تروریستی و رادیکال کرد ترکیه می باشد که تاکنون سبب کشتار 30.000 شهروند ترکیه و بیش از 30.000 تلفات در خود بوده است که به حسابی 60.000 انسان فارغ از هویت خود جزء نتایج ایدئولوژی سوخته و نژادپرستانه گروههای رادیکال کرد تنها در ترکیه می باشد، به رقم 60.000 نفری فوق باید جنایات های حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک در غرب آزربایجان، قتل عامهای حزب دمکرات کردستان ایران و حزب کومله در اثنای جنگ با عراق ، کشتار 120 خانواده ترک شهر سولدوز (نقده) و ... را افزود.

جنایات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به دنیا شناسانده خواهد شد

مدیر امنیت ملی ترکیه طی پروژه جدیدی که برای مبارزه با ترور و تروریسم درپی محقق شدن آن می باشد، برای اولین بار نشریه ای به موضوع قتل عام های سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) و حزب اتحادیه جوامع کردستان پرداخته و به مردمان دنیا اطلاع رسانی خواهد کرد.
نشریه ای که به معرفی قتل عام های حزب کارگران کوردستان و حزب اتحادیه جوامع کردستان خواهد پرداخت به دو زبان ترکی و انگلیسی بوده و در تمامی کشورهای اروپائی منتشر خواهدشد.
علاوه بر کشورهای اروپائی تمامی ارگانها و ان.جی. او ها نیز در سرتاسر دنیا شماره ای از این نشریه را دریافت خواهند کرد.
نشریه ترکی قتل عام های حزب کارگران کردستان (PKK) و حزب اتحادیه جوامع کردستان بیشتر در مناطق کردنشین ترکیه منتشر خواهد شد و هدف آن اطلاع رسانی از وجود ترور و تروریسم و آثاری که تا به اکنون از این مشکل نصیب مردم کورد شده می باشد. 
در نشریه قتل عام های حزب کارگران کوردستان و حزب اتحادیه جوامع کردستان یا ک.ج.ک به مقتولین حوادث سالهای پیش که از در جریانهای پرتاب مولوتوف کوکتل از سوی هوادارن حزب پ.ک.ک و ک.ج.ک به قتل رسیده اند نیز به طور مفصل بحث خواهد شد. با پرتاب مولوتوف کوکتل تاکنون در ترکیه چند صد نفر از شهروندان عادی و کودکان (به مانند سراب اسر 17 ساله ) جان خود را از دست داده اند و بسیاری از این اشخاص دچار سوختگی های شدیدی شده اند.
در بخش هائی از نشریه قتل عامهای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) و حزب اتحادیه جوامع کردستان نیز به طور مفصل به تغییر ایدئولوژی 5 سال گذشته پ.ک.ک که بیشتر به سوی قتل اشخاص عادی نشانه گرفته شده است نیز پرداخته شده است.
منبع خبرترجمه:
http://tinyurl.com/chr4zue

۱/۲۳/۱۳۹۱

Suriye: Ocalan Özgür olsun Türkiyə Əsgərlərı Özgürlüğə Qovuşsunlar


bir Güvenlik elemaninin Ərəb press sitəsinə verdiği bilgilərə görə Suriyə Türkiyənin Güvənlik Əsgərlərinin Türkiyəyə Qovuşması üçün yanlız Ocalanin Özgür olub və Suriyəyə Geri Dönməsinin tələb etmişdir.
irdiplomacy.ir sitəsində Yer alan bilgilərə Görə Ankarailə Şam arasında dolaylı və öz bə öz olan bu qonuda danışamalar dəvam etməkdədir.
xəbərdə Ankaranin bir neçə önəri verdiği ancaq Suriyə və başda Bəşar Əsədin bu tür önəriləri rədd etdiğini söyləyərək, olayın yanlız Ocalanın Bağımsızlığı sonucunda bitəcəğını yazmışdır.
yazıda Türkiyənin bir neçə Suriyə Özgür ordusunun bəşar Əsədə bilə təslim edilməsi yazılmışıdr.
bu qonuda Surəyənin yanıt belə olmuşdur:
suriyə Özgürü Ordusunda çalışan Əsgərlər sizin olsun, bəlkə gələcək Terrörist saldırılarda işinizə yarasın. biz yanlız Abdullah Öcalanın Özgürüğə Qovuşmasını istəyirik.
Xəbərin farsca qaynağı: 
http://tinyurl.com/d8yukjv
Abdullah Öcalan Terrör Örgütü PKK nin Qurucusu və ilk Öndəridir. Terrörist Başı Ocalan Türkiyənin Şanlıurfa şəhərinin Halfati ilçesinde Doğulmuşdur. 
Abdullah Öcalan 1970 ilində Devrimçi Doğu Kültür Ocağənı üyəsi olub və 1971 də THKP/C Örgütilə ilgilənmişdir.

آزادی اوجالان شرط سوریه برای آزادی افسران ترکیه

بنا به مطالبی که در سایت دیپلماسی ایرانی منتشر شده است یک منبع مطلع اعلام کرد که سوریه در پاسخ به مقامات آنکارا برای آزادی افسران اطلاعاتی بازداشت شده در سوریه، آزادی رئیس سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) ترکیه را شرط قرار داده است.
مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم آنکارا با دمشق برای آزادی افسران اطلاعاتی ترکیه که در سوریه بازداشت شده‌اند ادامه دارد.
این منبع مطلع تاکید کرد که طرف ترکیه‌ای تاکنون پیشنهادهای متعددی به دولت سوریه داده است و از جمله این پیشنهادها، تسلیم کردن برخی افسران فراری ارتش سوریه به این کشور بوده است.
این منبع به عربی‌پرس گفته است: اما پاسخ سوریه این بوده است:
«افسران فراری تروریست را نزد خود نگاه دارید چرا که در ماموریت‌های کثیف آینده به درد شما می‌خورند. اما افسران شما را ما حاضریم تسلیم شما کنیم اما بدین شرط که مبارز کرد، عبدالله اوجالان را آزاد کنید».
عربی‌پرس به نقل از این منبع آگاه تصریح کرد: این شرط عقل را از کله تصمیم‌سازان حاکم در ترکیه پرانده است.
اوجالان رئیس و بنیانگدار سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) یک گروه چپگرای افراطی مسلح در ترکیه است. 
منبع خبر: http://tinyurl.com/d8yukjv
دولت سوریه با درخواست آزادی سرکرده تروریستی به نام عبدالله اوجالان آشکارا از گروههای رایدکال و تروریست کرد منطقه حمایت می کند.  البته این اولین باری نمی باشد که دولت بشار اسد و حزب بعث به صورت آشکارا از سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) حمایت می کنند چون سالهای همین عبدالله اوجالان در سوریه حمایت و مهمانی می شد. اکنون نیز میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستا نبه صورت آزادانه در سوریه سلاح حمل کرده و در کشتار معترضان سوریه ای به حکومت بشار اسد کمک می کنند. سوریه همیشه از پ.ک.ک به عنوان کارت بازی بر علیه ترکیه بهره جسته است.

دستگیری اشخاص یاری دهنده به حزب کارگران کردستان در شهر چوکورجای ترکیه

پلیس ترکیه طی عملیاتی 7 نفر از اهالی شهر حکاری ترکیه را به جرم همکاری و یاری رساندن به سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) دستگیر کرد.
عمیات دستگیری افراد مضنون به همکاری با سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در 3 منطقه شهر حکاری ترکیه و 12 آدرس به صورت همزمان صورت گرفت که در این عملیات ها اسناد معتبری از همکاری اشخاص نامبرده به سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان بدست آمده است.
مضنونین دستگیر شده برای بازپرسی و تکمیل پرونده به دادگاه قضائی سوق داده شدند.
منبع خبر ترجم:
http://tinyurl.com/d8mz7tp 
حزب کارگران کردستان یکی از گروههای رادیکال و تروریست کرد ترکیه ای می باشد که طی 27 سال فعالیت خود سبب مرگ بیش از 30.000 انسان شده است که بسیاری از کشته شده گان اشخاص غیرنظامی و کودک نیز بوده اند. در کنار سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) گروهی زیر شاخه به شدت رادیکال و فاناتیستر آن به نام شاهین های آزاد کردستان یا تاک وجود دارند که عملیاتهای بمب گذاری، منفجر کردن، انتحاری و ... توسط این گروه صورت می گیرد. حزب کارگران کردستان در ایران نیز دارای زیرشاخه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک می باشد که اکنون تروریست های این گروه در کوههای قندیل می باشند. در سوریه نیز زیر شاخه سوریه ای پ.ک.ک با نام پ.ی.د فعالیت می کند.  

۱/۲۲/۱۳۹۱

عملیات بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر تونجلی ترکیه

بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است گروهی از تروریست های حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با تجمع در مناطق شهر تونجلی ترکیه قصد اقدامات تروریستی را داشته اند، مامورین اطلاعاتی ترکیه پس از ورود گروهی از تروریست های پ.ک.ک اقدام به شروع عملیات وسعیی در شهر تونجلی ترکیه نموده اند.
نیروهای نظامی ترکیه همراه با زرپوش ها چندین ساعت به بررسی و جستجوی تروریستهای حزب کارگران کردستان در مناطق روستائی و نزدیک شهر تونجلی پرداختند. در همین اثنا نیروهای نظامی ترکیه موفق به کشف رده پاهای تروریستها شده و اقدام به محاصره منطقه با استفاده از هلیکوپترهای اسکورسکی و کبری نمودند. 
هلیکوپترها نیز تیم های کاماندوی مبارزه با ترور در چندین منطقه به صورت تیم های کوچک 5 نفره گسیل کرده و عملیات نقطه ای را بر علیه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) آغاز نمودند.
بیشتر تروریستهای حزب کارگران کردستان تثبیت شده در شهر تونجلی ترکیه بیشتر در مناطق کوههای کرت و مناطق وسیع گئیک سو تثبیت شده اند.
نیروهای ژاندارمری شهر تونجلی نیز در این عملیات ضد ترور همراه نیروهای مبارزه مخصوص ترکیه می باشند.
در منطقه عملیات وسیعی شروع شده و درگیریهای متعددی نیز در جریان می باشد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/c5uasgl
حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) شاخه ترکیه ای و به قولی پدر خوانده سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک می باشد که تاکنون طی 27 ساله گذشته بیش از 30.000 انسان که 270 کودک نیز جزء لیست می باشند را ترور و قتل عام کرده است. شاخه ای سوریه ای حزب کارگران کردستان با نام حزب پ.ی.د نیز در سوریه با همکاری بشار اسد در قتل عام معترضین سوریه ای دستی در آتش دارد.