۱۲/۱۵/۱۳۹۰

دستگیری یکی از مافیای مواد مخدر حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

پلیس ترکیه موفق به دستگیری یکی از اعضای مافیای مواد مخدر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به نام ساواش جاندان شده است. 
پلیس مبارزه با مواد مخدر ترکیه طی عملیات اطلاعاتی 1 ساله موفق به دستگیری یکی از اعضای بلندپایه حزب کارگران کردستان که مسئول این سازمان در ایجاد کانال های ترانزیت هروئین به اروپا می باشد شده است، از فرد مذکور بیش از 12 کیلوگرم هروئین بدست آمده است.
تروریست ساواش جاندان که از شهر حکاری به عضویت سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) درآمده است از چندین سال پیش با جرایم غیرقانونی مختلفی که انجام داده بود تحت پیگرد قانونی پلیس ترکیه بود که خوشبختانه پلیس ترکیه این شخص را به همراه 3 نفر دیگر دستگیر کرده است.
پلیس ترکیه در باغچه شهیر اقدام به توقف یک خودروی مشکوک می کند که تروریست ساواش جاندان نیز در اتومبیل بوده است ولی ناگهان راننده اقدام به فرار می کند که خوشبختانه پلیس ترکیه موفق به دستگیری وی می شود.
پلیس مبارزه با مواد مخدر استانبول سال پیش طی عملیاتی موفق به دستگیری برادر وی با نام باریش جاندان شد ولی ساواس در آن عملیات موفق به فرار شده بود.
پس از دستگیری ساواش جاندان پلیس استانبول عملیاتی برای بازرسی خانه وی انجام داد که موفق به کشف 12 کیلوگرم ماده مخدره هروئین شد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7chl9dj
یکی از عمده منابع مالی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) از طریق تجارت و ترانزیت انواع مواد مخدر به اروپا می باشد،همانطور که بارها گزارشات پلیس بین الملل را در وبلاگ اخبار پ.ک.ک، پژاک ترجمه کرده ایم همه شواهد حاکی از تجارت و ترانزیت مواد مخدر 70% اروپا از زیر دست سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان می باشد. علاوه بر آن این سازمان مخوف در تجارت انواع سلاح، تجارت انسان، تجارت مواد سوختی، کالا و .. ید طولانی دارد.

۱۲/۱۴/۱۳۹۰

شهرهای درآمدزای حزب کارگران کردستان و یا پ.ک.ک

استراتژیست های ترکیه که برای مبارزه با سرطان گروههای تروریستی کردی از جمله حزب کارگران کوردستان (PKK)، حزب شاهین های آزاد کردستان (Kurdistan Freedom Falcons) و ...برنامه های مدونی را در پیش می گیرند در جدیدترین این برنامه ریزی ها اقدام به بستن و ارزیابی منابع فاینانس مالی این گروههای به شدت رادیکال و تروریست داشته اند.
شهر حکاری ترکیه هر ساله میزبان 500 هزار قاچاقچی کرد و قاطرهای قاچاق می باشد که با استفاده از منابع اطلاعاتی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) بیشترین درآمد را از شهر حکاری ترکیه و از طریق انواع قاچاق (از جمله، سیگار، هروئین، قاچاق انسان، قاچاق اسلحه، سوخت و ) بدست می آورد. 
علاوه بر شهرهای چندین شهر مرزی و کردنشین دیگر به علت وجود اقلیت کرد در دو سوی مرز مناسبترین محل برای حزب کارگران کردستان برای قاچاق می باشد. 
نیروهای ضد قاچاق ترکیه در سال 2011 با توجه به عملیات های ضد قاچاقی که انجام داده اند موفق به کشف بسیاری از موارد قاچاق به ارزش 900 میلیون لیره ترکیه شده اند که مطمئناً این رقم جزء درآمد های حزب کارگران کوردستان می باشد.
هدف ترکیه خشک کردن منابع مالی تروریسم و از جمله منابع فاینانس سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در منطقه می باشد. دولت ترکیه مبارزه با تروریسم را همگام با احقاق حقوق تضعیف شده اقلیت کرد ترکیه در پیش رفته است. چون سالهای به علت غفلت ساسیون ترکیه سازمانهای رادیکال و تروریستی به مانند حزب کارگران کردستان نهایت استفاده را از این امر نموده اند.
اوضاع آشوب منطقه نیز چه در عراق و چه در سوریه بهترین فرصت را برای قدرت گیری حزب کارگران کوردستان فراهم ساخته است که به نظر بسیاری از  تئوریسین های مبارزه با ترور و تروریسم این سازمان مخوف خود را برای انجام عملیات های تروریستی در فصول گرم سال اماده می سازد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7ru54xp

۱۲/۱۳/۱۳۹۰

خراج حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از قاچاقچیان کرد

بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) برای ترانزیت هر قاطر که دارای بارهای ممنوعه و قاچاق از شمالی عراق به ترکیه و ایران می باشند 7 دلار خراج دریافت می کند.
طی عمیاتی که پلیس و نیروهیا امنیتی ترکیه در زیتون بورنو و بایرام پاشا محقق ساختند سیگارهای قاچاقی به ارزش 550 هزار لیره ترکیه کشف و ظبط شده است. قاچقاقچیان کرد طی بازجوئیهای خود از دادن خراج و مالیات به سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) خبر دادند. علت دادن این خراج اجازه عبور و مرور از مرزها و همراهی بعضی از تروریست های پ.ک.ک با کاروانهای قاچاقچی کورد توضیح داده  شده است.
پلیس مبارزه با قاچاق استانبول با تثبیت گروههای قاچاقچی کرد در داخل شهر استانبول طی عملیاتی به طور همزمان به مقر چندین چته قاچاق عملیاتی را محقق ساختند که در این عملیاتهای موفق به دستگیری بسیاری از اعضای این باند قاچاق و موارد متعدد قاچاق و غیرقانونی شدند.
طی کنفرانسی که با نام تروریسم و تامین منابع مالی توسط مدیر امنیتی ترکیه طی ماههای گذشته برگزار شده بود در این کنفرانس مهم راههای تامین منابع سازمان تروریستی  حزب کارگران کوردستان بدین صورت افاده شده بود:
بزرگترین منبع مالی حزب کارگران کردستان از سرمایه داران کرد مناطق شرق و جنوب شرقی ترکیه که در مناقصات دولتی شرکت می کنند تامین می شود که نزدیک به 10% از این مناقصات پ.ک.ک از سرمایه داران کرد مالیات و خراج می گیرد. در دیگر سو از طریق ترانزیت انواع مواد مخدر از جمله هروئین، قاچاق انسان، قاچاق مانبع انرژی و ... نیز بیشترین منابع مالی را تامین می کند. بنا به آمارهای رسمی و غیررسمی پلیس بین الملل بیشاز 70% هروئین و مواد مخدری که از ترکیه به اروپا ترانزیت میشود دقیقاً زیرنظر حزب کارگران کردستان بوده و یا پ.ک.ک از قاچاقچیان کورد در ازای گرفتن خراج در ترانزیت انواع مواد مخدر همکاری می کند.
قاچاقچایان کرد حتی انواع تعرفه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) را برای موارد غیرقانونی چنین توصیف کرده اند:
برای هر قاطر دارای بار بنزین و گازوئیل 3 دلار    
برای هر قاطر دارای بار شکر 5 دلار
برای هر قاطر دارای بار چای 7 دلار
برای هر قاطر دارای بار سیگار 7 دلار
برای هر کیلوگرم بار مواد مخدر، مرفین 25 دلار
برای هر  کیلو مواد مخدر صنعتی 65 دلار
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/7qfnpao

۱۲/۱۲/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و استفاده ابزاری از دختران کرد

بر اساس ادعائی که در بسیاری از روزنامه های ترکیه منتشر شده است سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) برای جذب تروریست های جدید و کادر کوهستانی خود اقدام به استفاده ابزاری از دختران کورد می کند.
سازمان DYGM که مخفف مجلس وطن پرستان جوان می باشد جزء سازمانهائی می باشد که وظیفه تامین کادر کوهستانی را برای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در شهرهای بزرگ و کوچک بر عهده دارد. به علت فصول سرد و افزایش عملیاتهای ضد ترور دولت ترکیه پ.ک.ک برای تامین نیروی جدید و آمادگی برای فصول گرم سال اقدام به فعال کردن این زیرمجموعه خود در دانشگاها و شهرها کرده است. 
بر اساس منابع اطلاعاتی ترکیه فعالیت این چته برای کادر گیری بیشتر در شهرهائی که دارای اقلیت کرد می باشند صورت می گیرد و در همین حال پلیس اطلاعاتی ترکیه چندین عملیات را در شهر ارزینجان ترکیه بر علیه کادر این سازمان داشته است که موفق به کسب اسناد مرتبط با این ادعا شده است.
سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) پس از اوضاع سوریه اقدام به حمایت بی چون و چرا از حکومت بشار اسد نموده و حتی همانطور که بارها مقالاتی در وبلاگ اخبار پ.ک.ک، پژاک منتشر شده است حزب کارگران کوردستان چند ماهی می باشد که کنترل عبور و مرور شهرهای مرزی سوریه و ترکیه را بر عهده دارد.
پ.ک.ک طی 27 سال سابقه انسان کشی خود بیش از 30.000 شهروند ترکیه را ترور و قتل عام کرده است که نزدیک به 800 کودک در لیست قربانیان این جهالت این گروه تروریست و رادیکال کورد قرار دارند.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/6v8q4wn