۱۱/۲۹/۱۳۹۰

شهرهای تامین کننده کادر حزب کارگران کردستان یا پ.ک.ک

کارشناس مبارزه با ترور و تروریسم نیهات علی اوزان در مصاحبه ای که با مدیای ترکیه داشته است اطلاعات جالبی در مورد سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) بیان کرده است که خلاصه ترجمه شده ای از این مصاحبه را در زیر می خوانید:
طی گزارش نیهات اوزان شهرهای وان، دیاربکیر، ماردین و حکاری جزء بیشترین شهرهای تامین کننده میلیتان برای حزب کارگران کردستان می باشد. و شهری به مانند استانبول نیز جزء شهرهائی می باشد که سازمان تروریستی پ.ک.ک کادر کمپ های کوه خود را سازماندهی می کند.  
بر اساس آمار به هلاکت رسدگان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) از تاریخ  21 سپتامبر سال 2001 تا تاریخ سپتمابر 2011 که بالغ بر 1.362 تروریست به هلاکت رسیده است گرافی تهیه شده است که آمار ترکیب جنیستی کادر پ.ک.ک، سن میلیتانها، شهرهای تامین کننده و ... را به خوبی آشکار می سازد.
بیش از 88% نیروی کادر سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) مردنا وبیش از 12% را زنان تشکیل می دهند.
در سال 1995 تعداد کادر کوهستان حزب کارگران کردستان هر روزه افزوده شده است به طوریکه در آن زمان به بیش از 30.000 تروریست رسیده بود،  در سالهای 2000 این تعداد در حدود 5 الی 6 هزار تروریست بوده است.
امروزه تعداد تروریست عضو حزب کارگران کردستان (PKK) در حدود 6 الی 7 هزار نفر می باشد.
کمترین سنین عضویت در پ.ک.ک 9 سال و بیشترین سن در حددو 42 سال می باشد. بیشترین عضویت در سازمان تروریستی 28 سال می باشد.
بیش از 43.68% کادر کوهستانی حزب کارگران کردستان از جوانان 18 ساله تشکیل میشود. نزدیک به 33.4% نیز از اشخاص 16 الی 18 ساله و 9.25% نیز از کودکان 15 ساله تشکیل می شود.
بیش از 73% اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان جزء تابعین ترکیه، 12.4% جزء تابعین سوریه و 9.8% نیز جزء تابعین ایران، و 3.7% نیز عراقی می باشند. 
بیشترین شهر تامین کننده کادر کوهستانی پ.ک.ک شهر دیاربکیر ترکیه با 57.1% عضویت می باشد.
به گفته کارشناس ترور و تروریسم سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان با عضو گیری از کودکان و نوجوانان کم سن و سال کورد تمامی قوانین مرتبط با حقوق بشر و قوانین انسانی حقوق کودک را زیر پا می گذارد.

منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7qskeja

۱۱/۲۸/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کنترل راههای سوریه را شروع کرد

سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) که به علت شرایط زمستان و عملیاتهای ضد ترور ترکیه در قندیل در وضعیی مناسبی به سر نمی برد، دوباره در مرزهای نزدیک سوریه جای گرفته است. بر اساس منابع رسمی اطلاعاتی بشار اسد نیروهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان را در نواحی منطقه آفرین در سوریه جای داده است.
حکومت شام به سبب اوضاع سیاسی که با حکومت ترکیه داشته است به مانند 13 ساله پیش اقدام به جای دادن سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در خاک سوریه و استفاده ابزاری از این سازمان تروریست و نژادپرست روی آورده است. 
بشار اسد در نزدیکی شهر شانلی اورفای ترکیه و در شهر رسول آین سوریه کمپی با ظرفیت 150 نفر برای تعلیم و نگهداری از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان تاسیس کرده است. پس از تاسیس کمپ نیز میلیتانهائی که از کوههای قندیل به کمپ موجود گسیل شده اند اقدام به بازرسی و کنترل عبور و مرور منطقه کرده و می کنند.
یکی از ارگانهای رسمی حزب بعث که به زبان کردی از طریق اینترنت فعالیت می کند از میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) به عنوان میلیتانهای حزب دمکراتیک و برابری (پ.ی.د- شاخه سوریه ای پ.ک.ک) یاد کرده و وجود و قرار گیری دسته های حزب کارگران کردستان را در منطقه آفرین تائید کرد. بر اساس خبر این سایت حزب بعث میلیتانهای حزب کارگران کوردستان در منطقه به سبب جستجوی معترضینی که احتمالاً به مرزهای ترکیه وارد یا خارج می شوند و کنترل عبور و مرور مردم منطقه جای داده شده اند. بر این اساس کردهای سوریه ای نیز در منطقه جای داده می شوند.
بشار اسد برای سرکوب معترضین به بهترین وجه ممکن شروع به استفاده ابزاری از کارت کردهای سوریه و سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) روی آورده است. عشیرت ها و قبایل کرد سوریه ای هم می توانند عاملی در جهت سرکوب معترضین و هم در جهت استفاده ابزاری بر علیه ترکیه استفاده شوند. 
بر اساس منابع رسمی اطلاعاتی منطقه ای و جهانی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان بدین سبب بیش از 1000 الی 2000 میلیتان خود را از کوههای قندیل به سوریه گسیل کرده است.
سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در سوریه نیز با ترور مخالفین این سازمان در سوریه به بهترین وجه ممکن نقش جاده صاف کن بشار را بر عهده گرفته است، به طوریکه طیب ماههای گذشته رئیس دو عشیرت و گروه کرد که مخالف بشار اسد و حزب کارگران کوردستان بودند به صورت کاملاً هدف دار ترور و قتل عام شدند.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/7pap9gx