۱۱/۲۵/۱۳۹۰

تقابل مسعود بارزانی و حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در موضوع حاکمیت کردهای سوریه

در جائی که تمامی چشم های تیز بین مدیا به قتل عامهای شهرهای حماء و حمص سوریه توسط بشار اسد دوخته شده است مسائل بسیار مهمی در سوریه در حال شکل گیری و در درون مجادله می باشد. یکی از این مجادله ها تقابل مسعود بارزانی و سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) برای حکمرانی کردهای سوریه می باشد.
در اولین روزهائی که وضعیت در سوریه به حال آشفته بود زیرمجموعه سوریه ای حزب کارگران کردستان با نام پ.ی.د (حزب دمکراسی و برابری) اشخاص و گروههائی که از نظر ایدئولوژی در زیر مجموعه حزب کارگران کردستان قرار داشت را جمع آوری و سروسامان می داد، حتی بر اساس منابع اطلاعاتی اخباری مبنی بر عضویت اشخاصی از کوههای قندیل به نمایندگانی از حزب کارگران کوردستان با سمت عضو سیاسی پ.ی.د نیز به گوش رسیده می شد.
مسعود بارزانی به عنوان یک فعال ناسیونالیست کرد در مصافه ای از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) واقع شده و اوضاع کردهای سوریه ای را زیر نظر داشته و برای حوادث احتمالی در سوریه و بخش های کردنشین نیز آمادگی هائی در زیرمجموعه خود ترتیب داده است. مسعود بارزانی که یکی از شناخته شده ترین فعالین به شدت ناسیونالیست کورد منطقه می باشد در راستای تحقق رویاهای پدر خود که شکل گیری کردستان خیالی بزرگ از به هم پیوستن مناطق کرد نشین 4 کشور همسایه می باشد برنامه ریزیهائی نیز داشته که در صورت فضای خالی سیاسی در سوریه اقدام به تحقق بخش هائی از اهداف خود کند. 
بر اساس رفتارهای سیاسی دیپلماتهای غربی و اوضاع سیاسی منطقه دیر یا زود بشار اسد به روزهای پایانی عمر سیاسی خود خواهد رسید. در همین راستا نیز مسعود بارزانی و مسئولین رده بالای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) برای استفاده از خلاء سیاسی پیش رو در کمین می باشند.
مسئولین رده بالای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در زیر پوشش حزب دمکراسی و برابری در سوریه تشکلی به نام “Nation Council” را شکل دهی کرده اند. مسعود بارزانی نیز در تقابل با حرکت حزب کارگران کوردستان اقدام به تشکیل تشکل “Kurdish National Council - KNC” در سوریه کرد.
بر اساس اخبار منابع اطلاعاتی منطقه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در اقدامی بیش از 1000 میلیتان خود را برای حمایت از بشار اسد به سوریه اعزام کرده است تا جلوی ورود معترضین به خاک ترکیه گرفته شود. در همان روزها در بخش هائی از شهر قامشلو تظاهراتی بر علیه ترکیه نیز شکل دهی شده و شعارهائی در جهت آزادی عبدالله اوجالان رهبر پیشین سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان نیز داده شده بود. نیروهای امنیتی و اطلاعتی ترکیه نیز در بازرسی هائی که از مقر چندین عضو مهم ک.ج.ک (شاخه داخل شهری پ.ک.ک در ترکیه) داشتند اسنادی بدست کشف کرده بودند که درستی این ادعا را به خوبی اثبات می کرد. در اسناد بدست آمده از مباحثی که در دیدار 18 می 2011 وکلای عبدالله اوجالان با وی مورد بحث واقع شده بود نیز سرنخ هائی بدست آمده بود که اوجالان از عدم وجود کادرهای سازماندهی شده حزب کارگران کردستان در سوریه انتقاد کرده بود.
بشار اسد با همکاری و زیر چتر سیاسی خود قرار دادن حزب پ.ی.د در سوریه سعی در عدم همکاری معترضان دولت بشار اسد با کردهای سوریه ای داشت که بسیار در این امر موفق شده است. از دیگر سو صالح مسلم رهبر حزب پ.ی.د که به صورت حبس ابد در زندان بود به بیرون منتقل گردید و زیر چتر حمایتی خود قرار داد.
مسئولین رده بالای حزب کارگران کردستان در سوریه با هر وسیله و ابزاری تمامی مخالفان حزب کارگران کوردستان و ایدئولوژی این سازمان تروریست را در سوریه از سر راه خود برداشت برای مثال ترور مشعل تئمو رهبر حرکت Syrian Future Movement یکی از این نمونه ترورهای هدف دار پ.ک.ک در سوریه می باشد. حزب کارگران کوردستان که در اولین روزهای ترور Mishaal TEMO دست داشتن در ترور وی و سه فرزندش را رد کرد سپس پس از چندین روز زیرمجموعه سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان مسئولیت ترور وی را بر عهده گرفت.
آ.بدرو که در تاریخ ژانویه 2012 در اثر حمله میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در خانه خود دستگیر شده بود اعترافات مهمی از همکاری عبدالله اوجالان و سازمان اطلاعتی سوریه (المخابارت) بیان کرده است. 
در تاریخ 3 فوریه سال 2012 در تظاهراتی که طرفداران حزب KNC که نزدیک به مسعود بارزانی می باشند در شهر آفرین برگزار کردند با چوب، اسلحه، چاقو و ... از طرف حامیان سوریه ای حزب کارگران کوردستان پذیرائی شدند.
مراد کاراایلان رئیس فعلی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) که در کوههای قندیل در شمال عراق ساکن می باشد در مصاحبه های خود از اهمیت حرکت کردهای سوریه و آینده آنان مطالب تامل برانگیزی را بیان کرده است. او در جواب اینکه کردهای سوریه در قابل اعتراضات چه رفتاری باید نشاند دهند؟ در پاسخ می گوید: کردها باید برای هر نوع موضوعی آماده باشند تا در هنگامی که در خطر بیافتند بتوانند از خود دفاع کنند. در صورت حمله به سوریه کردها باید بتوانند از خود دفاع کنند و کردها باید این را بهتر بدانند. کردها در سوریه نباید خود را قربانی دیگر ائتنیکها کنند، چون بعضی از قدرتها خواستار استفاده ابزاری از کردها می باشد. 
مراد کاراایلان به صورت غیرآشکارا بی شک ترکیه و مسعود بارزانی را مورد هدف سخنان خود قرار داده است.
مسعود بارزانی بر خلاف سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) خواستار تصمیم گیری و نزدیک شدن گروههای ناسیونالیست کرد سوریه ای می باشد. هدف مسعود بارزانی بر اساس مطالب منتشر شده در مدیا اعلام استقلال شمال عراق در نوروز سال 2012 می باشد. فرانسه و انگلیس یکی از حامیان این طرح مسعود بارزانی می باشند ولی سیاسیون آمریکائی هنوز به علت مسائل منطقه ای زمان اعلام استقلال شمال عراق را مناسب نمی بینند. 
بر اساس مقاله ای که در روزنامه Hawlati در شمال عراق منتشر شده است نویسنده مقاله کمال رئوف از برنامه ریزی و تحقیقات گسترده در جغرافیائی که کردها ساکن اند خبر داده و خبر از تشکیل سازمانی به نام Strategic Institute for Establishment of a Kurdish State in Southern Kurdistan را برای اولین بار در روزنامه منتشر ساخت.
اقدامات مسعود بارزانی در سطح منطقه و بین الملل درستی ادعای فوق را ثابت می کند. امضای قرار داد نفتی مسعود بارزانی با شرکت Exxon Mobil نیز یکی دیگر از موارد مهم می باشد. در دیگر سو مسعود بارزانی با استفاده از فضای تنش آلود سنی و شیعی در عراق که بعضی از گروههای سیاسی خواستار اعلام مناطق آزاد و خودمختار می باشند نیز نظر مثبت خود را بارها اعلام کرده است. 
مسعود بارزانی که با هدف گسترش تفکر پان کردیسم و ناسیونالیسم افراظی کورد در حال برنامه ریزی برای کردهای منطقه می باشد برنامه های وسیعی برای اهداف بلند پروازانه خود در نظر گرفته است. مسعود بارزانی در کنفرانس 3 روزه ای که کردهای سوریه ای در اربیل عراق در تاریخ ژانویه سال 2012  ترتیب داده بود کردهای سوریه ای را برای روزهای پیش رو و تفکر و تامل در صورت حمله به سوریه دعوت کرد. او گفت کردها باید افکار پارتیزانی را فراموش کرده و تنها در حول محور کرد و کردستان قدم بردارند.
مسعود بارزانی قصد دارد نیروهای ناسیونالیست کرد سوریه ای را به سمت خود بکشاند و این موضوع تقابل با حزب کارگران کوردستان را به همراه دارد. 
منبع مقاله: سایت مرکز استراتژیک آنالیز روابط بین الملل- نوشته ابراهیم چئویک

۱۱/۲۴/۱۳۹۰

درگیری با حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک): بیش از 10 تروریست کشته شد

بر اساس اخباری که آژانس خبری دوغان دقایقی پیش منتشر کرده است نیروهای نظامی – امنیتی ترکیه با گروهی از میلیتانهیا سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) درگیری داشته اند که در این درگیری نیروهای ترکیه ای موفق به هلاکت 10 تروریست شده اند، متاسفانه در این درگیری 2 سرباز ترکیه زخمی شده است.
بر اساس اخبار منتشر شده درگیری با حزب کارگران کردستان (PKK) در شهر شیرناک و در منطقه اولودره اتفاق اتفاده است که به هنگام ورود یک گروه از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان از طریق مرز عراق نیروهای ترکیه ای به منطقه اعزام شده و علارغم درخواست ایست نیروهای ترکیه تروریست های حزب کارگران کردستان  اقدام به آتش کرده اند که در آن پاسخ نیروهای 23 ژاندارمری نیز با آتش جواب داده اند.
در حین عملیات ضد ترور هلیکوپترهای اسکورسکی نیز کاماندوهای ترکیه را به منطقه گسیل کرده اند. 
سلاح های تروریست های کشته شده نیز توسط نیروهای نظامی ترکیه ظبط شده است.
در خبری دیگر 1 تروریست از میلیتانهیا حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر دیاربکر نیز به هلاکت رسیده است.
گروههای کامانادوی ترکیه و نیروهای مخصوص ضد ترور طی اخبار اطلاعاتی از محل اختفای یکی از تروریست های حزب کارگران کوردستان در شهر باخبر شده و در دقایقی به محل اعزام شده اند. در این مورد نیز تروریست مذکور با مشاهده مامورین امنیتی ترکیه اقدام به گشودن آتش به سمت مامورین کرده است که توسط مامورین نظامی ترکیه به هلاکت رسیده است. تروریست مذکور برای انجام عملیات تروریست و انتحاری در شهر بوده است.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/7sg286p

۱۱/۲۱/۱۳۹۰

میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در نقش حامی بشار اسد

بر اساس ادعائی که در بسیاری از منابع اطلاعاتی ترکیه منتشر شده است سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) بسیاری از میلیتانهای خود را در نقش نیروی نظامی حامی بشار اسد به کشور سوریه اعزام کرده است.
منبع خبر روزنامه های ترکیه ای نیز منابع اطلاعاتی سوریه ای می باشد. میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه که به ترکیه نزدیک تر اند و محل زندگی کردها می باشند مستقر شده و به عنوان نیروی حامی رژیم دیکتاتور بشار اسد کمک رسانی می کنند. 
میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) که چند ماه پیش 3 کمپ جدید در نزدیکی مرزهای ترکیه ای تاسیس کرده اند به امر تعلیم میلیتان های جدید و کنترل عبور و مرور مرزهای سوریه می پردازند. اگر شخصی در کنترل های حزب کارگران کردستان بنا به علتی مشکوک به نظر برسد میلیتانهای پ.ک.ک شخص مذکور را دستگیر کرده و به منابع اطلاعاتی سوریه (استخبارات) گزارش می دهند. به سبب وضعیت وخیم رژیم بسار اسد گروههای رادیکال کرد سعی در حمایت بی چون و چرای بشار اسد و رژیم وی دارند، علت این امر نیز بسیاری از مسائلی می باشد که بارهای در وبلاگ اخبار حزب کارگران کردستان ترجمه و منتشر شد است. کردها تا همین چند ماه پیش حتی شهروند سوریه نیز محسوب نمی شدند ولی اکنون با توجه به حمایتشان از بشار اسد دارای حق شهروندی، مدرسه به زبان کردی، کمپ های آموزش حزب کارگران کوردستان و ... شده اند.
یکی از کمپ های سازمان تروریستی و رادیکال حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر آفرین سوریه می باشد، آفرین دارای 8 ناحیه و 366 روستا بوده و دارای جمعیت مرکزی 80 هزار نفر می باشد، که با توجه به افزودن جمعیت روستاها به عدد 250 هزار نفر می رسد. بیشترین جمعیت این منطقه گروه ائتنیکی کرد می باشد. در گذشته نیز حزب کارگران کردستان به راحتی در حال تردد در منطقه آفرین بوده و امروزه نیز به سبب بسیاری از مسائل اتفاق افتاده مابین ترکیه و رژیم بشار اسد میلیتانهای پ.ک.ک به عنوان بازیچه مورد استفاده بشار اسد بر علیه ترکیه قرار گرفته اند و به راحتی در منطقه اقامت کرده و حتی با سلاحهای خود در منطقه رفت و آمد می کنند. در راه های عبوری آشکان و الحمام میلیتانهای حزب کارگران کوردستان امنیت منطقه را بر عهده گرفته اند. به مانند دیگر جغرافیای منطقه میلیتانهای حزب کارگران کردستان از مردم عادی کرد باجی با نام مالیات دریافت می کنند.  
خبرهای سیاسی منطقه حاکی از ایجاد منطقه حائل بین مرز ترکیه و سوریه می باشد که بشار اسد برای استفاده ابزاری از گروههای رادیکال و تروریست کورد چندین پایگاه نظامی را در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه تاسیس کرده است که میلیتانها اجازه ورود مردم عادی به سمت مرزهای ترکیه را ندهند. بسیاری از معترضان و مردم عادی که از دست مامورین اطلاعاتی و نیروهای نظامی سوریه به سمت مرزهای ترکیه حرکت می کردند امروزه به سبب وجود میلیتانهای حزب کارگران کوردستان در منطقه حائل گذشتن از مرز کار چندان آسانی نمی باشد.   
مناطقی که در سوریه دارای جمعیت گروه ائتنیکی کرد می باشد پس از اوضاع آشفته سوریه مورد حمایت همه جانبه نیر وهای حزب بعث قرار گرفته اند. قبل از اتفاقات سیاسی حال حزب بعث در مناطق کردنشین سوریه دارای پایگاه سیاسی نبود ولی پس از همکاری حزب کارگران کوردستان با بشار اسد تمایل دو طرف به برقراری ارتباط دو جانبه بسیار بیشتر شده است.
منبع خبر مترجم:   
طی سالهای گذشته نیز رژیم دیکتاتور بشار اسد بارها از سازمان تروریستی و رادیکال حزب کارگران کوردستان حمایت آشکار و پنهانی داشت و حتی چند سال پیش کار به شروع جنگ با ترکیه نیز پیش رفت که پس از روی کار آمدن دولت اسلام گرای رجب طیب اردوغان اوضاع سیاسی بین ترکیه و سوریه به مراتب عادی تر شد و بشار اسد دست از حمایت آشکار پ.ک.ک برداشت.
حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) بردار بزرگ حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک می باشد که طی حیات 27 ساله خود تاکنون بیش از 30.000 انسان را ترور و قتل عام کرده است. 
منبع ترجمه مقاله:
http://tinyurl.com/7hd8jqz

حامیان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از 11 ماشین را به آتش کشیدند

حامیان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر مرسین 11 ماشین عمومی را به آتش کشیده و خسارتهای فراوانی را به اموال عمومی وارد ساختند.
حامیان ترور و تروریسم با ریختن بنزین بر روی ماشین های عمومی اقدام به آتش زدن آنها کردند. در این حادثه 2 فرد متهم توسط پلیس ترکیه دستگیر شده است.
آتش زدن ماشین ها و خسارت به اموال عمومی در شهر مرسین و در محله تورگات تورکالپ صورت گرفته است.
صاحبان ماشین پس از اطلاع از به آتش کشیده شدن ماشین های خود به بیرون ریخته و خود در اولین مورد اقدام به خاموش کردن آتش کردند که پس از دقایقی نیروهای آتش نشانی ترکیه به محل رسیدند.
تمامی ماشین های به آتش کشیده شده توسط حامیان سازمان تروریستی و نژادپرست حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به حال ت اوراغی درآمده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6ll28lt
متاسفانه حامیان سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در شهرهائی که دارای اقلیت کرد می باشند حداقل چندین بار ساختمان ها، بناها، اموال دولتی و عمومی، پمپ های بنزین، فروشگاههای زنجیره ای و ... به آتش می کشند. اگر روزی از شهر وان رده شده باشید به پمپ بنزین هائی که چندین بار در آتش این حامیان ترور و تورریسم سوخته اند روبه رو خواهید شد. 
ائتنیک کرد باید و باید به حقوق ملی خود در مناقطی که زندگی می کند دست یابد و باید برای این حقوق ملی مبارزات دمکراتیک واری که بر پایه دمکراسی و حقوق انسانی باشد شکل بگیرد، ولی متاسفانه ائتنیک کرد منطقه به علل تاریخ، روانشناختی و اجتماعی طی سالهای گذشته به شدت نژادپرست و دارای رفتارهای رادیکال مابانه رد یافته است به طوریکه با نگاهی به منطقه خاورمیانه با انواع مختلف از گروهای تروریست و نژادپرست کورد برخورد خواهیم کرد

۱۱/۲۰/۱۳۹۰

هلاکت 9 تروریست حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در شهر بینگول

بر اساس درگیری که نیروهای نظامی- امنیتی ترکیه با یک از از تروریست های حزب کارگران کوردستان (PKK) در شهر بینگول و در منطقه Ilıcalar داشته اند نیروهای نظامی ترکیه موفق به هلاکت رساندن 9 تروریست و زخمی کردن 3 تروریست دیگر شده اند.
علارغم درخواست ایست از سوی نظامیان ترکیه نیروهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با گشودن آتش به نیورهای ترکیه ای جواب داده اند و منجربه شروع درگیری شده اند.
در درگیری 1 تروریست دیگر نیز تسلیم نیروهای ترکیه شده است.
اخبار فوق از سوی استاندار شهر بینگول منتشر و تائید شده است.
درگیری نیروهای نظامی – امنیتی ترکیه با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) از اواخر دیشب شروع شده است. در عملیات نیروهای ترکیه ای هلیکوپترهای کبری کماندوهای ترکیه را پشتیبانی می کنند. 
تروریستهای زخمی به بیمارستان دولتی شهر بینوگول منتقل شده اند.
عملیات جستجوی تروریستهای پ.ک.ک توسط نیروهای کاماندوی ترکیه در منطقه ادامه دارد.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/8ysenr7