۱۰/۳۰/۱۳۹۰

ماهواره یوتل ست برنامه های تلویزیونی کانال روژ تی وی را متوقف خواهد کرد

بر اساس رای دادگاه کپنهاگ برنامه های تلویزیونی کانال Roj TV که ارگان رسمی پروپاگاندای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) می باشد از سوی ماهواره شرکت فرانسوی Eutelsat روز یک شنبه به طور کامل متوقف خواهد شد.
به سبب شناخته شدن تلویزیون Roj TV به عنوان آلت ابزاری حزب کارگران کوردستان (PKK) برای ترویج خشونت و تروریسم شکایتی که از سوی دولت ترکیه مبنی بر ترویج رادیکالیسم و حمایت از تروریسم شده بود دادگاه شهر کپنهاگ رائی مبنی بر جریمه نفدی سنگین و متوقف کردن برنامه های تلویزین روژ تی وی صادر کرد.
متاسفانه امروزه پروپاگاندا یکی از ابزارهای اصلی تروریسم، نژادپرستی و رادیکالیسم کرد منطقه شده است. به طوریکه هر یک از گروه های سیاسی کرد در ازای خوش خدمتی به اربابان خارج نشین خود دارای تلویزیون و رسانه ای شده اند. 
کانال های روژ تی وی ، تیشک، نوروز تی وی و دیگر ارگانهای پروپاگاندای تروریسم و نژادپرسیت کورد منطقه که روزی نیست ادعای اراضی نسبت به خاکهای ملی ترکان منطقه را مطرح نکنند از نمونه های بارز ارگانهای پروپاگاندای نژادپرستی کرد منطقه می باشند. گروهی از این تلوزیونها بدون ابا داشتن شهرهای آزربایجان و ترک نشین را کردستانی می نامند و گروهی به طور خجالتی این موضوع را تبلیغ می کنند. 
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7bepq3u
متاسفانه گروههای به شدت نژادپرست و رادیکال کرد با در دست داشتن اسلحه و انسان کشی به تمام معنا در حال ایجاد رعب و وحشت در منطقه می باشند. 
برای مثال در ترکیه 27 سالی می باشد که حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) تاکنون 30.000 انسان را قتل عام و ترور کرده است، برادر کوچکترش حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) نزدیک به 10 سالی می باشد که در آزربایجان غربی و ایران در کار انسان کشی مشغول می باشد(دیگر احزاب کرد مسلحی که تا دیروز به کار انسان کشی مشغول بوده اند را نیز باید به لیست فوق افزود)، از دیگر سو در عراق نیروهای پیشمرگه در حال اشغال سرزمین ترکمانان و اعراب سنی (کرکوک و ...) می باشند روزی نیست که خبری از ترور و کشتار در این مناطق نداشته باشیم و اما در سوریه وضعیت به مراتب بدتر می باشد میلیتانهای حزب کارگران کردستان به تمام معنا به حمایت از حکومت بشار اسد پرداخته و سعی در کشتار بی رحمانه معترضان سوری دارند. در مقاله ای که چند روز پیش در همین وبلاگ منتشر شد به خوبی از همکاری 500 تا 2000 میلیتان پ.ک.ک با حکومت بشار اسد مطالبی را منتشر ساختیم.
به نظر راقم این سطور در روزها، ماهها و سالهای اخبار متعددی از نژادپرستی و قتل عام هائی که توسط این گروههای کرد صورت خواهد گرفت خواهیم شنید و رادیکالیسم و نژادپرستی کورد یکی از عمده مشکلات جامعه عقب مانده خاورمیانه خواهد بود.

حمله تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر حکاری ترکیه

بر اساس بمبی که در اثنای حرکت ماشین های پلیس ترکیه در شهر حکاری منفکر شد 1 نفر کشته و بیش از 26 نفر زخمی شدند.
بر اساس اخبار اولیه 3 پلیس و 24 نفر شهروندی ترکیه ای که در کنار اتومبیل ها بودند زخمی شده اند.
در اثر انفجار بمب زکی یئشیل دانشجوی 21 ساله زبان انگلیسی مجروح شده  و پس از انتقال به بیمارستان کشته شد.
6 نفر از مجروحین که در کنار آنها 1 دخر کوچک نیز به چشم می خورد در بیمارستان شهر حکاری مورد تداوی قرار گرفتند.
بر اساس گفته های منابع اطلاعاتی ترکیه طرفداران سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) مسببین این بمب گذرای می باشند.
به نظر بسیاری از استراتژیست ها سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) با این بمب گذاری به اصطلاح قصد انتقام گیری کشته شدن 35 قاچاقچی کرد که به اشتباه مورد هدف هواپیماهای ترکیه ای قرار گرفته است را داشته است.
تیم های تحقیقات ضد ترور ترکیه از وجود 5 کیلوگرم ماده انفجاری TNT در بمب خبر دادند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7ctqpyg

۱۰/۲۹/۱۳۹۰

یاری 2000 میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به بشار اسد برای سرکوب اعتراضات مردم سوریه

یاری 2000 میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به بشار اسد برای سرکوب اعتراضات مردم سوریه
کمال بورکای نویسنده، سیاست مدار و روشنفکر کرد در تازه ترین گفته های خود از همکاری 500 الی 2000 میلیتان حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) با حکومت بشار اسد برای استفاده ابزاری در سرکوب اعتراضات مخالفین رژیم سوریه پرداه برداشت و سخنان تامل برانگیزی را بیان کرده است.
به نظر کمال بورکال پس از شکر آب شدن روابط ترکیه با سوریه، بشار اسد به مانند چند سال پیش از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) به عنوان آلت دست بر علیه ترکیه بهره می گیرد.
طی ایجاد کمسیون حقوق بشر، ترور و شدت که در مجلس ترکیه محقق شده است از کمال بورکای نویسنده کورد برای بیان نظرات و سخنان خود در مورد وضعیت کردها از گذشته تا به اکنون، موانع و موضوعات مرتبط با کوردها، سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان یا پ.ک.ک ، شدت و خشونت و مسائل اینچنینی نظرات شخصی خود را برای کمسیون فوق بیان دعوت شده بود. 
کمال بورکال طی حیات سیاسی 50 ساله خود حوادث و موضوعات متعددی را در ترکیه به چشم خود شاهد بوده است. به نظر کمال بورکال باید فضای رادیکالیسم و افراطی گری موجود در بین گروهی از کردهای به شدت نژادپرست و میلیتاریست پایان یافته و برای حل مسئله ائتنیک کرد راه حل های مسالمت آمیز بدون خشونت در پیش گرفته شود، به نظر او امروزه فضای سیاسی – اجتماعی ترکیه برای حل مسئله کرد مساعد می باشد.
ما در ترکیه طی 27 سال گذشته میلیارد دلار خرج تسلیحات کرده و سبب کشته شدن 40-50 هزار انسان از هر دو طرف دولت و سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) شده ایم، هر یک از انسانهای کشته شده حق زیستن داشته اند، ولی ما حق زیستن آنها را گرفته ایم. تلافی این حیات بسیار ناممکن می باشد. برای رهائی از موقعیت یاد شده باید ترور، تروریسم و شدت پایان یابد. 
به نظر کامل بورکای باید علل بوجود آمدن فضای شدت و رادیکالیسم در میان گروهی از کوردها مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. ترکیه در گذشته طی چند سال حوادث تاریکی را پشت سر گذاشته است که باید دولت ترکیه چراغ عدالت را بر روی این حوادث بگشاید تا مسببین این حوادث هر شخصی و هر گروهی که باشند به صورت عادلانه محاکمه شوند.
به نظر بورکای باید حزب صلح و دمکراسی یا ب.د.پ (حزب کردها متشکل از 35 نماینده در مجلس ترکیه- البته بسیاری حزب BDP را دست راست سیاسی حزب کارگران کردستان می دانند) حزب کارگران را راضی کند تا سلاح هایشان را زمین بگذارند. متاسفانه حزب BDP در این موضوع جسارت لازم را ندارد. صلاح الدین دمیرتاش و ب.د.پ بیشتر به سخنان عبدالله اوجالان در امرالی نگاه می کنند و سپس موضع گیری می کنند. 
امروز موقعیت سیاسی- اجتماعی افکار عمومی ترکیه و سیاست مداران ترکیه در موقعیت بسیار مطلوب تری از گذشته میباشد. کردها در ترکیه امروز می توانند حزب آزاد سیاسی داشته و فعالیت های سیاسی خود را در پیش بگیرند، سلاح و ترور وضعیت را به مراتب بدتر می کند و حتی شدت و رادیکالیسم سبب عدم حمایت ائتنیک کرد ترکیه می شود. به نظر کمال بورکال ائتنیک کرد ترکیه امروز دیگر از سلاح خسته شده است.
به نظر کمال بورکال سخنان لیلا زانا در رابطه با اینکه "سلاح بیمه کردها می باشد" تماماً نادرست بوده و باید لیلا زانا نه با چنین سخنان تحریک آمیز بلکه با راههای دمکراتیک سعی در بدست آوردن حقوق اشخاصی باشد که به او رای داده اند. 
"لیلا زانا یکی از نمایندگاه گان گروه ائتنیکی کورد در ترکیه می باشد که دارای افکار به شدت نژادپرستانه و رادیکال می باشد، او بارها از عمل اشخاصی که به خود مواد منفجره بسته و خود را منفجر می کنند حمایت کرده است، در جدیدترین سخنان خود لیلا زانا سلاح را بیمه کردها معرفی کرده است".
کمال بورکای در مورد حمایت قدرتهای خارجی از سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (پەکەکە) نیز سخنان زیر را بیان کرده است:
به نظرم حرکت کرد بسیار متاثر از قدرتهای جهانی و بیرونی بوده و هست. اگر ترکیه مشکل کردها را حل کند بی شک قدرتهای منطقه ای و جهانی نمی توانند از کوردها به عنوان بازیچه و آلت دست استفاده ابزاری کنند. به نظرم در سیاست های چند سال گذشته حزب کارگران کوردستان یا پ.ک.ک سوریه و ایران بدون تاثیر نبوده اند.
من از رهبر کردها در سوریه خبری مبنی بر همکاری 500 الی 2000 میلیتان حزب کارگران کردستان با حکومت بشار اسد شنیدم. طبیعتاً بشار اسد می خواهد نیروهای حزب کارگران کردستان را در طول حیات سیاسی خود نهایت استفاده را بکند، از سوی دیگر حزب کارگران کردستان نیز سعی در استفاده هر چه بیشتر از موقعیت بدست آمده دارد و چنین می شود که همکاری مابین حزب کارگران کوردستان و حکومت بشار اسد در سوریه شکل می گیرد. 
حکومت بشار اسد امتیازات بزرگ و قابل تاملی را برای کردهای سوریه داده است که رهبران کنونی حزب کارگران کردستان سقوط بشار اسد را مساوی از دست دادن حقوق و جایگاه خود در سوریه می پندارند. 
از دیگر سوی به علت ماجراهای بوجود آمده مابین ترکیه و سوریه بشار اسد هر از گاهی سعی در استفاده ابزاری و آلت وار حزب کارگران کوردستان بر علیه ترکیه دارد. می دانیم که سوریه سالهای یکی از کشورهای حامی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان بود، حتی بیش از 1000 میلیتان حزب کارگران کردستان تابعیت سوریه را دارند.
منبع مقاله مترجم:
http://tinyurl.com/6v4zauh