۹/۲۴/۱۳۹۰

درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 8 میلیتان پ.ک.ک کشته شد

درگیری با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک): 8 مییلتان پ.ک.ک کشته شد
بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه از درگیری با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) منتشر شده است خبرها حاکی از به هلاکت رسیدن 8 تروریست از میلیتانهای پ.ک.ک می باشد. بر اساس اخبار منتشر شده در سایت روزنامه ملیت ترکیه 5 نفر از تروریست ها میلیتان زن بوده اند. 
بر اساس حدس های اولیه این گروه از میلیتانهای حزب کارگران کردستان به احتمال زیاد در عملیات تروریستی شهر تونجلی که منجربه کشته شده 6 سرباز شده است شرکت داشته است.
درگیری نیروهای نظامی امنیتی ترکیه با میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در شهر بینگول صورت گرفته است. اخبار مبنی بر وجود یک گروه از میلیتانهیا پ.ک.ک توسط نیروهای اطلاعاتی و دستگاه شنود ترکیه بوده است. بر اساس اخبار منتشر شده در مدیای ترکیه نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه 2 ساعت به تروریست ها صحبت می کرده اند تا تسلیم شوند ولی با گشودن آتش به نیروهای ترکیه جواب داده اند که طی درگیری دو طرفه و چند ساعته 8 تروریست به هلاکت رسیده اند.
بر اساس بیانیه استاندار شهر بینگول نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه به اجساد 8 تروریست دست یافته اند. 
نیروهای نظامی امنیتی ترکیه در حال انجام ماموریت و جستجوی بقیه میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) در منطقه می باشند. 
در سال 2009 طی عملیات تروریستی که بر علیه یکی از ژاندارمری های ترکیه در شهر تونجلی صورت گرفته بود 6 سرباز ترکیه کشته و 6 سرباز دیگر زخمی شده بودند، اخبار منتشر شده مبنی بر دخالت و یا شرکت تروریست های کشته شده فوق در عملیات یاد شده دارد. 
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/85b6x7b

۹/۲۳/۱۳۹۰

طی 1 ماه 34 میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دستگیر شده اند

طی 1 ماه 34 میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)دستگیر شده اند
نیروهای امنیتی ترکیه طی ماههای گذشته در عملیاتهای مختلف ضد ترور ضربه های متعددی را بر پیکره سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) وارد ساخته اند، به طوری که فقط در ماه گذشته 34 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کردستان دستگیر شده اند.
نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه طی عملیاتی که بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در شهرهای مختلف انجام داده اند موفق به دستگیری تعداد میلیتانهای زیر شده اند:
4 تروریست در شهر مرسین، 1 تروریست در شهر تونجلی، 3 تروریست در شهر آغری، 9 تروریست که یکی از آنها اعزای بلندپایه حزب کارگران کوردستان می باشد در شهر موش، 3 تروریست در شهر شیرناک منطقه جودی، 7 تروریست دیگر در شهر بینگول 
در دیگر سو طی اطلاعاتی که به نیروهای امنیتی ترکیه در شهر موش رسیده بود موفق به دستگیری 6 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) شده اند که 5 تروریست دیگر قصد داشته اند یکی از میلیتانها را برای تصویه حساب شخصی و داخلی پ.ک.ک بکشند. با نگاهی به کارنامه ننگین و سیاه سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در کارنامه ننگینآن بارها تصویه حسابهای شخصی و سازمانی را می بینیم که به انواع راهها صداهای مختلف و متفاوت و جوانانی که بر علیه سازمان شورش کرده اند به انواع راهها به قتل رسانده اند.
طی عملیاتی که در شهر موش صورت گرفت 3 عدد اسلحه کلاشینکف، 450 عدد مرمی، 1 عدد تپانچه، 250 گرم ماده منفجره، 8 عدد بمب دست ساز و مقدار بسیار زیادی موارد دیگر کشف شده است.
منبع خبر ترجمه:
http://tinyurl.com/8y2g5uz

۹/۲۲/۱۳۹۰

سه میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دستگیر شد

سه میلیتان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دستگیر شد
بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه جای گرفته است نیروهای امنیتی ترکیه موفق به دستگیری 3 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) شده اند.
میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در شهر موش و در منطقه بولانیک مخفی شده بودند که نیروهای امنیتی ترکیه بر اساس اخبار دریافتی از مردم به منطقه اعزام شده و طی عملیاتی موفق به دستگیری میلیتانهای حزب کارگران کوردستان شده اند.
طی اخبار اطلاعاتی 1 میلیتان دیگر در منطقه بوده است که نیروهای امنیتی ترکیه در حال تعقیب و اجرا عملیات در منطقه می باشند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/btacp7z

۹/۲۱/۱۳۹۰

یک از اعضای بلند پایه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که در تعقیب بود دستگیر شد

یک از اعضای بلند پایه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که در تعقیب بود دستگیر شد
طی عملیاتی که نیروهای کاماندوی ترکیه در کوه و شهر آغری انجام دادند موفق به دستگیری یکی از اشخاص رده بالای حزب کارگران کوردستان (PKK) به کد رمز سرکش و به اصطلاح مسئول تعلیم و جذب شهر آغری شده است.
تروریست مورد نظر در شهر آغری و در روستای یوواجیک دستگیر شده است. 
سرکش 17 سالی بود که تحت تعقیب نیروهای قضائی ترکیه بوده است، بهمراه وی 7 میلیتان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) نیز دستگیر شده اند.
در محل دستگیری تروریست ها مقدار زیادی ماده منفجره و بمب دست ساز، سلاح ههای دور برد و بسیاری از ملزومات زندگی کشف شده است.
میلیتانهای دستگیر شده بهمراه سرکش به ضعب قضائی مبارزه با ترور ترکیه ارجاع شده اند تا به صورت قانونی به حکم آنها رسیدگی شود.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/d2j36od

۹/۱۹/۱۳۹۰

کشف 15 کیلوگرم مواد منفجره حزب کارگران کردستان

کشف 15 کیلوگرم مواد منفجر حزب کارگران کردستان
بر اساس اخباری که به ژاندارمری  شهر حکاری ترکیه در مورد پنهان سازی مقداری مواد منفجره از سوی حزب کارگران کوردستان (PKK) رسیده است، نیروهای نظامی شهر حکاری طی عملیات چند ساعته که به منطقه اعزام شدند خوشبختانه موفق به کشف 15 کیلوگرم مواد منفجره کرده اند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/7ferq8f

۹/۱۸/۱۳۹۰

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) میلیتانهای خود را به آتش می کشد

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) 2 میلیتان خود را به آتش کشید
بر اساس اخباری که در مدیای ترکیه منتشر شده است 2 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (PKK) که قصد رفتن به دره قازان برای مبارزه با نیروهای نظامی ترکیه را نداشته اند برای درس عبرت گرفتن بقیه میلیتانها توسط پ.ک.ک به آتش کشیده شده اند.
در دره قازان بیش از 37 تروریست از میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در درگیری با نیروهای نظامی ترکیه به هلاکت رسیده اند، آثار روانشناختی این ضربه بزرگ به حزب کارگران کوردستان هنوز هم ادامه می یابد.
در گذشته نیز اخبار متعددی از درگیری ها و تصویه حساب های شخصی در داخل پ.ک.ک بارها در بسیاری از خبرگزاری هائی که مسائل حزب کارگران کوردستان را منتشر می کنند نشر شده است.
اجساد اشخاصی که توسط حزب کارگران کوردستان به آتش کشیده شده است توسط سربازانی که در منطقه در حال گشت زنی بوده اند کشف شده است. اجساد به حدی سوزانده و متلاشی شده بودند که حتی مامورین قادر به تشخصی جنسیت کشته شده ها نشدند و برای تشخصی هویت به شهر مالاتیا ارسال شدند.
طی ماههای گذشته نیز 5 زن از میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز بنا به تصویه حساب درون گروهی توسط گازهای سمی به قتل رسیده بودند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/bnc2nho

آیا ترکیه بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سلاح شیمیائی استفاده کرده؟

آیا نیروهای نظامی ترکیه بر علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سلاح شیمیائی استفاده کرده اند؟
چندی می باشد که در مدیای رادیکال کرد اخباری مبنی بر استفاده ارتش ترکیه از سلاح های شیمیائی بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) به گوش می رسد و مدیای رادیکال کورد به انواع راهها سعی در ایجاد پروپاگاندا بر علیه نیروهای نظامی ترکیه دارد. دیروز برای اولین بار ارتش ترکیه طی منتشر ساخت اسنادی دروغ بودن ادعای حزب کارگران کردستان و مدیای رادیکال کرد را اثبات کرد.
در ماههای گذشته نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه در دره قازان عملیات متعددی را بر علیه میلیتانهای حزب کارگران کردستان (PKK) انجام دادن که آخرین اخبار منتشر شده حاکی از به هلاکت رسیدن 37 تروریست در دره قازان می باشد.
مسئول نیروهای نظامی ترکیه دیروز طی کنفرانسی دروغ بودن و کذب محض بودن ادعای مدیای رادیکال کرد را با سخنان زیر ابراز داشت:
بر اساس ادعای مدیای رادیکال کورد هئیتی متشکل از 7 نفر از کشورهای مختلف اروپا برای بازرسی و تحقیق در مورد ادعای مذکور راهی ترکیه شدند، هئیت مذکور نواحی حکاری و قازان را به خوبی جستجو و مورد بررسی قرار داد. اسامی هئیت به ترتیب زیر می باشد:
رئیس پیشین پارلمان اتحادیه اروپا Aledeuy Ledrein Aveco, Torre Dominulle ،نماینده پارلمان آلمان، ان.جی. او متشکل از نمایندگان آلمانی و فرانسوی، بنجامین هیلر، ماریا آوپرتدر بازرسی هئیت اروپائی گروهی از نمایندگاه حزب دست راست پ.ک.ک حزب BDP نیز حضور داشتند.
هئیت اروپائی بعد از بازگشت به اروپا و جمع آوری مدارک  و اسناد مطالب زیر را بیان داشته است، مطالب مذکور توسط یکی از اعضای پارلمان فدرال آلمان به نام Jan Van Aken به مدیای دنیا بازگو شد:
با برسی هائی که در مطنقه ی به وسعت 1 الی 1.5 کیلومتر داشتیم، آثار یک حمله بزرگ را مشاهده نمودیم. در محوطه درخت ها و گیاهان سوخته اند، شدت بمب های استفاده شده به حدی بوده است که اجساد میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز به طبع متلاشی شده است. از بقایای بمب های استفاده شده چنین به نظر می آید که بمب ها از نوع MK-82 و MK-84 بوده اند که هر کدام وزنی معادل با 250 الی 940 کلیوگرم دارند و آثار تخریبی مخربی را نبز بجا می گذارند. با تحقیقاتی که در منطقه انجام دادیم به هیچ وجه آثاری از کاربرد سلاح های شیمیائی در منطقه نیافتیم. ولی برای بازرسی و تحقیق بیشتر نتایج تحقیقات را با گروهی متخصص در زمینه سلاح های شیمیائی در جریان خواهیم گذاشت و نتیاج آن تحقیقات را نیز به صورت گزارشی منتشر خواهیم کرد.
منبع خبر مترجم: